Lil Kleine mede-eigenaar van limoncello-merk Fiorito

Lil KLeine_Limoncello

Foto: HBMEO

Rapper en ondernemer Jorik Scholten, bekend als Lil Kleine, en zijn manager en zakenpartner Nathan Moszkowicz investeren in Fiorito. Sinds 8 juli mogen ze zichzelf mede-eigenaar noemen van het Nederlandse limoncello-merk.

Jorik Scholten is naast rapper ook actief als horecaondernemer en kledingontwerper. Hij is naar eigen zeggen een groot fan van limoncello. "Toen de broers Fiorito deze kans boden kon ik die niet laten schieten. Ik hou van kwaliteit, authenticiteit en luxe en dat is waar dit merk voor staat. Dit maakt dat ik er écht in geloof en het goed bij mij past. Er is naar mijn mening niks lekkerder bij het dessert dan een ijskoud glas limoncello. Nu ik mede-eigenaar ben ga ik me inzetten om zoveel mogelijk anderen te kunnen laten meegenieten van dit mooie product.”

Ook zijn manager Nathan Moszkowicz, oprichter van managementbureau NAMAM is nu mede-eigenaar van Fiorito. Beiden gaan zich komende tijd samen met de broers Fiorito buigen over een nieuwe communicatiestrategie. Franco Fiorito: "We zijn erg blij met deze samenwerking en willen samen met Jorik en Nathan Fiorito uitbouwen tot een sterk wereldmerk. Wij zijn ervan overtuigd dat hun netwerk en ondernemersdrive hier een belangrijke bijdrage aan kunnen geven."

Fiorito

Fiorito is een Nederlandse producent van ambachtelijke kwaliteits-spirits, zoals Fiorito Limoncello, Fiorito Lemon infused rum en LI, een limoncello met een lager alcoholpercentage. Ook heeft Fiorito onlangs een ready-to- drink cocktail limoncello-tonic op de markt gebracht. Het merk is in 2011 opgericht door de twee Nederlandse broers Franco en Benno Fiorito, die toen startten met het maken van limoncello op basis van een oud recept van hun Siciliaanse familie. Fiorito wordt internationaal gedistribueerd door mede-aandeelhouder Koninklijke De Kuyper.

Dossiers
Lees ook
Fiorito Limoncello zoekt investeerders om de wereld te veroveren

Fiorito Limoncello zoekt investeerders om de wereld te veroveren

De Nederlandse broers Franco en Benno Fiorito willen hun Fiorito Limoncello internationaal op de markt brengen. Hiervoor hebben ze een investering nodig van minimaal 180.000 euro. Om dit geld bij elkaar te krijgen, starten ze een equity-crowdfundingcampagne. "Voor ons is het nu tijd om een volgende stap te maken en het merk internationaal uit te rollen,"...

Hollands Nat zet Nederlands gedistilleerd weer op de kaart

Hollands Nat zet Nederlands gedistilleerd weer op de kaart

© Hollands Nat Hollands Nat is een samenwerking van zes jonge onafhankelijke Nederlandse drankmerken. Elk met een eigen verhaal en een onderscheidend product. Tegelijkertijd hebben ze ook veel met elkaar gemeen. En dus besloten ze onlangs de handen ineen te slaan om zich zo samen de wereld te veroveren. Hollands Nat bestaat uit Kever Genever, Hermit...