MissPublicity viert 18e verjaardag met speciaal witbier

19 juli 2021 Redactie BeverageNL

MissPublicity bestaat 18 jaar. Om dit te vieren lanceert het Rotterdamse pr-bureau een speciaal witbier. Oprichter en eigenaar Clarissa Slingerland ontwikkelde samen met Scheldebrouwerij E.V.I. Een Belgisch witbier infused met door pastaketen Spaghetteria gemaakte Limoncello.

Foto: Frank De Roo/MissPublicity

"In 2003 ben ik dit bureau begonnen en al 18 jaar lang werk ik met mijn enthousiaste team op basis van dezelfde drie pijlers: energie, verbinding en inspiratie", vertelt Clarissa Slingerland. "Toen ik daarover sprak met Folko Kleinsma van Scheldebrouwerij, waarvoor wij al een aantal jaar werken, ging er bij ons beiden een lampje branden. We besloten ter gelegenheid van onze verjaardag een vrolijk biertje te maken dat we E.V.I (spreek uit: eeffie) genoemd hebben. Het is een acroniem van die drie pijlers onder mijn bureau en bovendien vind ik Evi gewoon een hele mooie meisjesnaam. E.V.I. is een Belgisch witbier dat infused is met homemade Limoncello van Spaghetteria. Het is fris fruitig met een tikkie citrus, en heeft een kruidige geur en 5,5% alcohol. Het artistieke etiket is ontworpen door de Rotterdamse graffiti-artist Marcel Labrie.”

E.V.I. wordt in eerste instantie verkocht bij de twee Spaghettaria zaken in Rotterdam. Als dit een succes is, volgen alle twaalf vestigingen van Spaghetteria in Rotterdam, Amsterdam en Utrecht.

Hoptail

Naast het bier ontwikkelde MissPublicity ook in samenwerking met foodtrendwatcher Gijsbregt Brouwer een cocktail op basis van E.V.I. Deze ‘hoptail’ bestaat behalve uit het bier uit veel ijs en wat Loopyt Rose Limonade. Geheel in stijl met de huisstijl van het bureau is de cocktail roze en kreeg hij de naam ‘Mademoiselle Publicité’. Deze cocktail werd als welkomstdrankje geschonken tijdens een event rondom het 18-jarig bestaan en komt op het menu bij diverse horecazaken in Rotterdam.

 

Altijd op de hoogte blijven?