Mythische marketing voor malts

Het zal de bovengemiddeld in whisky geïnteresseerde slijter niet ontgaan zijn dat de prijzen van ‘gelimiteerde expressies’ van single malts van naam knap gestegen zijn. Kwestie van geraffineerde marketing. Topprijzen die het nieuws halen onderstrepen de faam van een merk voor liefhebbers, en hoge winstmarges maken het voor de retailer aantrekkelijk een maltmerk in het schap te zetten waarvan niet veel flessen verkocht worden maar die wél cachet geven aan de zaak. De marketeers halen alles uit de kast om de exclusieve varianten van hun merk mythische proporties mee te geven. Aan de stokers de taak dat waar te maken met de inhoud van de fles.

Lees het hele artikel in de nieuwe uitgave. Vraag een proefnummer aan of abonneer je en blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen.

Lees ook
Minder vlees, maar meer whisky en zalm vanuit VK naar EU

Minder vlees, maar meer whisky en zalm vanuit VK naar EU

In de eerste helft van dit jaar is er minder rundvlees naar de EU geëxporteerd, maar de export van whisky en zalm nam juist toe. Volgens de cijfers van de Britse Food & Drink Federation nam de totale export van eet- en drinkproducten met 16 procent af tot zo’n 4,9 miljard pond (circa 5,7 miljard euro). Dat is het laagste bedrag sinds...

Distilleerderij Rutte lanceert Rutte Single Malt Genever

Distilleerderij Rutte lanceert Rutte Single Malt Genever

Distilleerderij Rutte lanceert voorjaar 2021 een Nederlandse equivalent van malt whisky, Rutte Single Malt Genever. Deze 100% moutwijnjenevers is volledig op gerst gestookt, zoals dat het geval is bij een malt whisky, en heeft vier jaar lang gerijpt op nieuwe vaten van Amerikaanse eiken.

Jack Daniel’s introduceert nieuwe flavored whisky

Jack Daniel’s introduceert nieuwe flavored whisky

Jack Daniel’s brengt een nieuwe flavored whisky op de Nederlandse markt. De Jack Daniel’s Tennessee Apple combineert de Jack Daniel’s Tennessee Whiskey met de frisse smaak van groene appels.