Nieuw b2b event gericht op No/Low alcohol

22 juli 2021 Redactie BeverageNL

April 2022 vindt er in Amsterdam een nieuw b2b event plaats gericht op no/low alcoholhoudende dranken.  Bewust leven en bewuste keuzes staan centraal en de focus ligt op bieren, spirits, wijnen, mixologie en alle trends die er spelen op het gebied van verantwoord alcohol gebruik. Dat meldt de organisatie in een persbericht.

RAI Amsterdam heeft de intentie uitgesproken om met initiatiefnemer Servicecenter 4Hospitality uit Maastricht voorjaar 2022 dit evenement voor horecaondernemers en professionals te organiseren. Carlijn Groen – Wijnmalen van RAI Amsterdam: “Door deze strategische partnership, voegt RAI Amsterdam een kansrijk, internationaal b2b event toe aan haar portfolio. Hierdoor krijgt deze sterk groeiende categorie een podium en kan de RAI nog beter horecaondernemers en professionals inspireren, verbinden en samenbrengen''.

De komende maanden maakt de organisatie meer bekend over dit initiatief, wat plaats gaat vinden op een nog nader bekend te maken locatie in Amsterdam in april 2022.

No/Low

No alcohol & low alcohol (No/Low) is een van de snelst groeiende categorieën en het aanbod groeit. Steeds meer bekende drankenproducten bieden alcpvrije dranken aan. Ook de 0,0% biercategorie is populair. De gebruikers van Bierista.nl noemen het de belangrijkste biertrends. Daarnaast neemt de populariteit van mocktails toe en publiceerde wijnjournalist Harold Hamersma met zijn “De Grote Hamersma” de eerste categorie ‘alcoholvrij’ met acht wijnen. Daarom ziet de organisatie een beurs voor gericht op No/Low als een logische volgende stap.

Ornagisatie

De organisatie van de beurs is in handen van Servicecenter 4Hospitality en RAI Amsterdam. Servicecenter 4Hospitality beheert en ondersteunt diverse internationale netwerken en evenementen voor bedrijven en professionals die actief zijn in de Europese horeca.

RAI Amsterdam is een multifunctioneel beurs- en congrescentrum aan het Europaplein in Amsterdam, maar is ook elders ter wereld actief. Een van de zes strategische pijlers is het ontwikkelen, kopen en werven van beurstitels met een focus op business-to-business evenementen zowel in Amsterdam als in het buitenland.

Altijd op de hoogte blijven?