Nieuwe alcoholvrije gin Nona June

Nona June

Foto: Nona June

De Gentse bio-ingenieur Charlotte Matthys ontwikkelde de alcoholvrije gin Nona June als alternatief voor de populaire gin-tonic. "Nona June is een complexe, maar gebalanceerde alcoholvrije spirit geïnspireerd op gin”, aldus Charlotte. 

De naam Nona is niet alleen een regerentie aan Non Alcoholic. Het verwijst ook naar het getal 9, in het latijns nona. Dit getal verwijst naar de negen botanicals die verwerkt zijn in de spirit. June refereert naar de jeneverbes, het bestandsdeel dat gin zijn unieke smaak geeft. 

De 26-jarige Charlotte Matthys is het gezicht achter dit drankje. Deze bio-ingenieur met een passie voor kruiden en natuur ontwikkelde deze alcoholvrije variant voor gin. Haar woonkamer toverde ze om tot een geïmproviseerd laboratorium, waar ze kruiden distilleerde en Nona June ontwikkelde. Ze kreeg hierbij hulp van gerenommeerde chefs en sommeliers om het smaakpallet vorm te geven. Nona June is in een jaar tijd verkrijgbaar in negen landen, waaronder Nederland.

 

Dossiers
Lees ook
TU Delft ontwikkelt nieuwe techniek om smaak alcoholvrij bier te verbeteren

TU Delft ontwikkelt nieuwe techniek om smaak alcoholvrij bier te verbeteren

Bioprocestechnologe ir. Deborah Gernat heeft een nieuwe zuiveringsmethode ontwikkeld om de smaak van alcoholvrijbier te verbeteren. Op basis van dit onderzoek hoopt zij op 9 april te promoveren aan de TU Delft.

Hooghoudt start campagne Try January

Hooghoudt start campagne Try January

Inhakend op Dry January start Hooghoudt met de campagne Try January. Het Groningse jenevermerk roept mensen op om kennis te maken met het snel groeiende non-alcoholische drank-segment. De hoofdrol is weggelegd voor Hooghoudts Zero Zero 24.

Bavaria start campagne 'Zo. Als pils'

Bavaria start campagne 'Zo. Als pils'

Brouwerij Bavaria, onderdeel van Swinkels Family Brewers, is gestart met de campagne ‘Zo. Als pils’. Deze campagne is gericht op de nieuwe Bavaria 0.0%. Het doel is dat consumenten het nieuwe 0.0% bier gaan proeven.