Nieuwe alcoholvrije gin Nona June

Nona June

Foto: Nona June

De Gentse bio-ingenieur Charlotte Matthys ontwikkelde de alcoholvrije gin Nona June als alternatief voor de populaire gin-tonic. "Nona June is een complexe, maar gebalanceerde alcoholvrije spirit geïnspireerd op gin”, aldus Charlotte. 

De naam Nona is niet alleen een regerentie aan Non Alcoholic. Het verwijst ook naar het getal 9, in het latijns nona. Dit getal verwijst naar de negen botanicals die verwerkt zijn in de spirit. June refereert naar de jeneverbes, het bestandsdeel dat gin zijn unieke smaak geeft. 

De 26-jarige Charlotte Matthys is het gezicht achter dit drankje. Deze bio-ingenieur met een passie voor kruiden en natuur ontwikkelde deze alcoholvrije variant voor gin. Haar woonkamer toverde ze om tot een geïmproviseerd laboratorium, waar ze kruiden distilleerde en Nona June ontwikkelde. Ze kreeg hierbij hulp van gerenommeerde chefs en sommeliers om het smaakpallet vorm te geven. Nona June is in een jaar tijd verkrijgbaar in negen landen, waaronder Nederland.

 

Dossiers
Lees ook
Swinckels’ 0.0% exclusief voor de horeca

Swinckels’ 0.0% exclusief voor de horeca

Swinkels Family Brewers brengt een nieuw alcoholvrij bier Swinckels’ Superior 0.0% Beer exclusief voor de horeca op de markt. De brouwer voegt hiermee een nieuw alcoholvrij bier toe aan haar uitgebreide aanbod aan alcoholarme en alcoholvrije bieren.

Meer niet-alcoholische keuzes op de kaart houden je van de drank

Meer niet-alcoholische keuzes op de kaart houden je van de drank

De beschikbaarheid van niet-alcoholische dranken is een bepalende factor in de drankkeuze van consumenten. Dat schrijft Knack naar aanleiding van Brits onderzoek dat is gepubliceerd in wetenschappelijk tijdschrift BMC Public Health.

Consumptie alcoholvrij en speciaalbier blijft groeien

Consumptie alcoholvrij en speciaalbier blijft groeien

Voor het tiende achtereenvolgende jaar laat de consumptie van alcoholvrij en speciaalbier groei zien. Pils blijft de grootste biercategorie en is net zoals de totale markt stabiel ten opzichte van 2018. Consumenten variëren tegenwoordig veel meer in hun bierkeuze. Speciaalbier is in vele smaken verkrijgbaar en in de horeca kiezen consumenten steeds...