Nieuwe directeur AB InBev Nederland

AB InBev_Nicolas Bartholomeeusen_Uitgelicht

AB InBev krijgt een nieuwe directeur. Vanaf 1 januari gaat de dertigjarige Nicolas Bartholomeeusen aan de slag in deze functie. Hij volgt Martin Yntema op. Yntema wordt commercieel eindverantwoordelijk voor het retail kanaal van AB InBev in het Verenigd Koninkrijk.

Nicolas Bartholomeeusen

Nicolas Bartholomeeusen werkt sinds 2011 bij AB InBev. Hij begon als Global Management Trainee, waarbij hij onder meer vier maanden in de Dommelsche Bierbrouwerij werkte als process ingenieur. Daarna vervulde hij verschillende managementfuncties zoals Commercial Teamlead in het Business Service Center in Budapest en Finance Manager van de brouwerijen in Leuven en Belle Vue. In maart 2015 werd hij Hoofd Commercial Finance in het Verenigd Koninkrijk en sinds december 2016 vervulde hij de rol van Finance & Strategic Planning Director in het Verenigd Koninkrijk & Ierland.

Bartholomeeusen: “Ik ben enorm trots in januari te starten als directeur van AB InBev Nederland. De Nederlandse biermarkt biedt veel kansen, we zijn vastberaden die met beide handen aan te pakken. In 2019 is het mijn ambitie om de samenwerking met onze partners verder te versterken en daarbij meer consumenten te bereiken met onze fantastische merken. Wat is opgevallen tijdens eerdere samenwerkingen met de collega’s in Nederland is dat er een heel sterk en gemotiveerd team staat. Ik kijk er enorm naar uit om verder te bouwen op de geweldige resultaten die het team tot dusver geleverd heeft.”

AB InBev Nederland

AB InBev Nederland is onderdeel van het beursgenoteerde AB InBev, dat met een portfolio van meer dan 500 merken en zo'n 183.000 medewerkers wereldwijd actief is. In Nederland zijn ongeveer 550 mensen werkzaam en voert AB InBev sterke lokale en internationale merken, zoals Jupiler, Leffe, Hertog Jan, Dommelsch, Hoegaarden en Corona. Het Nederlandse kantoor is gevestigd in Breda. Verder bestaat de organisatie in Nederland uit de Dommelsche Bierbrouwerij in Dommelen, de Hertog Jan Bierbrouwerij in Arcen, elf regionale distributiekantoren, een landelijk distributiecentrum en een eigen Horeca Technische Service afdeling.

Dossiers
Lees ook
Leffe introduceert volledig alcoholvrij abdijbier

Leffe introduceert volledig alcoholvrij abdijbier

Leffe introduceert het eerste volledig alcoholvrije abdijbier in Nederland. Hiermee sluit de bierbrouwer aan op de groeiende vraag naar alcoholvrij (speciaal)bier. Leffe Blond 0,0% werd in januari al in België op de markt gebracht. Uit onderzoek blijkt dat de verkoop van alcoholvrij bier in Nederland van 2010 tot 2017 met maar liefst 285 procent...

Bidfood en AB InBev promoten bier en spijs in horeca

Bidfood en AB InBev promoten bier en spijs in horeca

Groothandel Bidfood en Bierbrouwerij AB InBev ondertekenden een nieuwe samenwerkingsovereenkomst om bier en spijs in de horeca nog beter op de kaart te zetten. Andere centrale thema's zijn one-stop-shopping en duurzaamheid. Als startschot voor de vernieuwde samenwerking worden Bidfood en AB InBev partner van Dinner Train: Een nieuw rijdend horeca-concept...

Bierbrouwers naar de rechter om reclamespotje over maisstroop

Bierbrouwers naar de rechter om reclamespotje over maisstroop

De Amerikaanse bierbrouwer MillerCoors daagt AB InBev, de grootste brouwer ter wereld, voor de rechter. Volgens MillerCoors misleidt AB InBev consumenten doelbewust met een televisiespot gelanceerd tijdens de razend populaire Super Bowl, de finale van het American Football-seizoen. Dat schrijft het Financieele Dagblad. Door Annika de Jong - Foodlog...