Nieuwe internationale campagne voor Licor 43

Licor-43-fles-1024x397

Spaans likeurmerk heeft na zeven jaar nieuwe TV commercial gelanceerd

Amsterdam, september 2015 - Het Spaanse drankmerk Licor 43 heeft een nieuwe internationale marketingcampagne gelanceerd. Sinds 4 september is de gloednieuwe TV commercial in Nederland te zien. Het opzwepende ritme, de hartstochtelijke dans en het Spaanse temperament onderstrepen waar Licor 43 voor staat; Pura Pasión. De campagne is ontwikkeld door de regisseur Christian Larson, die eerder muziekvideo’s voor Sigur Rós, Kylie Minogue en Tinie Tempah regisseerde. De internationale campagne omvat naast de TV commercial ook radio, print-, online media en PR.

Klik hier om de commercial te bekijken

Nieuwe commercial versterkt leidende positie in gedestilleerde dranken

De afgelopen jaren heeft Licor 43 een gigantische groei doorgemaakt; Het drankenmerk is in Nederland marktleider in de likeurencategorie. Matthew Turner, Global Brand Director van Licor 43: “Na zeven jaar wordt het tijd voor een uitstraling die past bij het merk anno nu en bij de hedendaagse liefhebber van onze likeur.” Naast een nieuw, modern jasje voor het merk, ligt in de nieuwe commercial de focus tevens niet langer op de drank als pure likeur. “Zowel in Nederland als in de andere landen zien we een duidelijke trend. Waar Licor 43 voorheen vooral puur werd gedronken, zien we dat Nederlanders de drank steeds meer inzetten als ideale mixer. Met name de mix Balón 43 is hier een bekend voorbeeld van; een frisse mix met Licor 43, vers citroensap en bruisend water. Met de nieuwe commercial heb ik er alle vertrouwen in dat we onze leidende positie de komende jaren behouden en verder versterken.”

Spaanse geschiedenis, moderne passie

In de video zien we een rooftop party, die in het water dreigt te vallen als de hele stad kampt met stroomuitval. Het feest lijkt daarmee ten einde, maar dankzij het ritme van de Cajon, een prachtige dame in een rode jurk en de karakteristieke gouden gloed van Licor 43 wordt de avond één om nooit te vergeten. Turner: “Deze campagne sluit perfect aan bij de essentie van Licor 43. Het merk is trots op haar Spaanse erfgoed, maar is ook eigentijds en avontuurlijk. Nog altijd komen typisch Spaanse elementen als de Flamenco terug, maar dan wel op een modern feest in een wereldstad.”

Oprechte energie en feestsfeer

De commercial is geschoten op het dakterras van het Majestic Hotel in Barcelona door de Zweedse regisseur Christian Larson, die eerder muziekvideo’s voor Sigur Rós, Kylie Minogue en Tinie Tempah regisseerde. “De video is geschoten op een bijzonder koude avond. De cast moest warm blijven, wat ze deden door te dansen en daadwerkelijk te feesten. Persoonlijk ben ik erg trots op de film die we samen hebben gemaakt. Een sterk verhaal, vol energie en passie.”

Lees ook
Licor 43 gaat vegan met Licor 43 Horchata

Licor 43 gaat vegan met Licor 43 Horchata

Drankproducent Zamora introduceert Licor 43 Horchata op de Nederlandse markt. Deze likeur bevat geen lactose en eiwitten. Eerder bracht Baileys de Vegan Baileys Almande als extra product op de markt.ProVeg Nederland verwacht dat de komende jaren meer drankmerken hun aanbod verduurzamen.

Nieuwe likeur Disaronno Velvet

Nieuwe likeur Disaronno Velvet

Disaronno International B.V brengt een nieuwe likeur op de markt, Disaronno Velvet. Deze cream likeur heeft een zachte zoete smaak en zit in een witte uitvoering van de bekende Disaronno fles.

O-I ontwikkelt twee nieuwe flessen voor distilleerderij Wynand-Fockink

O-I ontwikkelt twee nieuwe flessen voor distilleerderij Wynand-Fockink

Owens-Illinois, Inc. ( O-I), een Amerikaanse producent van glasverpakkingen, ontwikkelde twee nieuwe 70cl flessen voor distilleerderij Wynand-Fockink in Amsterdam: een jeneverfles en een likeurfles.