Nieuwe look voor La Trappe

26 maart 2015

O-I versterkt imago trappistenbieren La Trappe met nieuwe 75cl-flessen

Donderdag 26 maart 2015 — Schiedam - Owens-Illinois, Inc. (NYSE: OI), vernieuwde onlangs de 75cl-flessen van de La Trappe trappistenbieren. Met de nieuwe luxueuze look wil Bierbrouwerij De Koningshoeven La Trappe sterker op de markt profileren als alternatief voor wijn in het café en restaurant. De nieuwe flessen zijn vanaf april 2015 wereldwijd beschikbaar in meer dan 40 landen.

Het was aan O-I om de 16-jaar oude fles in een nieuw jasje te steken om het premiumgehalte van La Trappe en trappistenbieren in het La-Trappe-O-I-fles-200x300algemeen beter te weerspiegelen.

Patrick Waegemakers, segment manager bier, spirits en wijnverpakkingen bij O-I Benelux: “Door de keuze voor bruine glazen flessen van het Champenoise-model met kurken afsluiting en bijhorende muselet krijgen de La Trappe-bieren een luxueuze uitstraling. Dankzij de vermelding van het La Trappe-embleem in embossing sluit de 0,75cl-fles nu bovendien meer aan bij de 0,33cl-flessen.

Thijs Thijssen, directeur van Bierbouwerij De Koningshoeven: “In O-I vonden we de ideale partner. Dankzij hun innovatieve capaciteiten en expertise is het ontwerp- en productieproces erg vlot verlopen. Het moderne maar ook het traditionele aspect van ons speciaalbier hebben zij op de juiste wijze vertaald in deze nieuwe fles. Bovendien konden we door het goede contact en de vlotte opvolging het hele proces in slechts drie maanden afronden.

Het gebruik van glas is voor Thijs Thijssen overigens een logische keuze: “Omwille van de nagisting op de fles is glas een must. Glas is ook inert en de donkere kleur van de fles belet dat er teveel licht wordt doorgelaten, wat de smaak beïnvloedt. En het is 100 procent en oneindig recyclebaar. Het gebruik van glazen verpakkingen sluit aan bij de  duurzaamheidsvisie die zit ingebakken in onze bedrijfsfilosofie. Trappistenbier hoort in glas. La Trappe is als speciaalbier wereldwijd bekend. We zijn dan ook verheugd dat we met deze nieuwe glasverpakking het merkimago van La Trappe verder kunnen versterken. De nieuwe glasverpakking vat perfect het kwaliteitsvolle en traditionele karakter van het bier samen.

De bieren uit het La Trappe-assortiment worden steeds succesvoller: werd er in 2011 jaarlijks nog 47.000 hectoliter gebrouwen, in 2014 was dat al 75.000 hectoliter. Ook de verkoop van de 75cl-flessen kende de afgelopen jaren een stijgende curve. Met deze nieuwe premiumlook zijn de verwachtingen dat de verkoop zal toenemen. Om hieraan te voldoen werd in 2014 alvast de productielijn voor de 75cl-flessen volledig vernieuwd.

Altijd op de hoogte blijven?