Nieuwe ready to drink cocktail Tia Maria heeft Nederlands tintje

Tia MAria_foto Marijn de Wijs (persbericht)

Foto: Marijn de Wijs 

Likeurmerk Tia Maria introduceert de ‘ready to drink’ cocktail Cold Brew Ready Nitro Cocktail. Dit nieuwe drankje heeft een Nederlands tintje. De populaire Nederlandse straatkunstenaar Karski heeft de verpakkingen voorzien van een kleurrijk design.

De basis van de Cold Brew Ready Nitro Cocktail is de Iced Coffee Frappé, een populaire mix met Tia Maria. Daarom koos het likeurmerk ervoor om deze cocktail bestaande uit 100% ‘cold brew’ Arabica koffie, melkroom en Tia Maria als ready to drink cocktail te lanceren. Deze cocktail bevat 4% alcohol.

Nitro-technologie

Voor de verpakking gebruikte Tia Maria de zogenaamde ‘nitro-technologie’. Deze technolgie zorgt ervoor dat zich op natuurlijke wijze een romig schuim vormt bij het openen van het blikje.

Karski

Daarnaast wilde Tia Maria een bijzonder design voor het nieuwe product. Het in Nederland gevestigde bureau Fama Volat bracht het likeurmerk samen met kunstenaar Karski. Tia Maria: “Creativiteit is een geschenk dat we allemaal delen. Daarom kiezen we ervoor om samen te werken met unieke personen zoals Karski. Hij geeft met zijn spectaculaire artistieke expressie de wereld iets bijzonders mee. Hij is ‘one of a kind’; net als dit nieuwe drankje van Tia Maria.” Karski is blij en vereerd met deze bijzondere opdracht: "Tia Maria voelt dat mijn levendige street art-stijl de persoonlijkheid van het merk weerspiegelt in dit blikje met een unieke uitstraling."

Boek ‘Contrast’ over graffiti-iconen

Om de samenwerking te vieren is in gelimiteerde editie het boek ‘CONTRAST, by Karski & Friends’ uitgebracht. Daarin staan in woord en vooral beeld iconen uit de graffitiscene centraal. Volgens de makers moet je in deze wereld vol contrasten tegenstellingen bij elkaar brengen. "Of het nu de onverwachte combinatie van levendige kleuren en abstracte vormen is in Karski's kunst, of de unieke samensmelting van smaken in deze nieuwe Tia Maria cocktail. Dat zorgt ervoor dat iets uniek is in zijn soort: ‘one of a kind’."

 

Dossiers
Lees ook
Nieuwe likeur Villa Massa Amaretto

Nieuwe likeur Villa Massa Amaretto

Villa Massa brengt de nieuwe likeur Villa Massa Amaretto op de markt. De likeur wordt gemaakt van amandelen uit Sicilië en smaakt volgens de makers naar marsepein, met hints van vanille, kers en cacao. De likeur heeft een alcoholpercentage van 30 procent.

De Kuyper introduceert Fizzy Favourites

De Kuyper introduceert Fizzy Favourites

In het jaar van het 325-jarig bestaan introduceert Koninklijke De Kuyper de Fizzy Favourites. Deze ready-to-drink cocktailmix met een laag alcoholpercentage is verkrijgbaar de smaken Fizzy Strawberry, Fizzy Passionfruit en Fizzy Watermelon.

De Kuyper in de prijzen bij International Spirits Challenge 2020

De Kuyper in de prijzen bij International Spirits Challenge 2020

De Kuyper Royal Distillers viel voor het tweede jaar op rij in de prijzen bij de Tasting Awards op de International Spirits Challenge 2020. De Kuyper won de overall highlight trophy 'Likeur Producent van het Jaar' en won de hoofdprijs en dubbel goud voor Acqua Bianca in de categorie likeuren.