Ondernemers brengen BOZU Vodka Soda op de markt

BOZU Vodka Soda_facebook BOZU

Foto: Facebook BOZU Vodka Soda

Brend Koolhof en Gianluca De Leo brengen BOZU Vodka Soda op de Nederlandse markt. Deze hard seltzer is gemaakt van zuivere wodka en vrij van suiker, zoetstof, koolhydraten en gluten. Het drankje bevat 70 calorieën. 

In Amerika zijn hard seltzers zeer populair bij 18-30 jarigen. De koolzuurhoudende drank met 5 procent alcohol en een fruitsmaakje wordt gezien als een calorie-arm alternatief voor bier. Koolhof en De Leo willen deze trend naar Nederland brengen en ontwikkelden Bozu Vodka Soda.

“We wilden een zo puur mogelijk drankje maken, met zo weinig mogelijk calorieën.” zegt Koolhof. Dit was makkelijker gezegd dan gedaan. Het betekende ruim anderhalf jaar van testen, proeven, afstemmen, nieuwe ingrediënten, wéér proeven, tot de perfecte smaak en samenstelling was gevonden. Deze smaak laat zich het beste omschrijven als verfrissend bruiswater met een touch van citroen of mango. Het drankje heeft een alcoholpromillage van 5 procent.

BOZU ligt nu landelijk in de smaken Lemon en Mango in de schappen bij grootgrutter Jumbo. Een samenwerking waar het duo erg trots op is. Volgens de mannen is het een drankje van nu; strak, passend bij een bewustere levensstijl en lekker fris. “We zijn enthousiast. We denken dat Nederland hier klaar voor is”, besluit Koolhof.

Dossiers
Lees ook
Distilleerderij Hooghoudt brengt hard seltzer op de markt

Distilleerderij Hooghoudt brengt hard seltzer op de markt

Ook Hooghoudt springt in op de hard seltzer-trend. De jenever producent brengt onder het eigen merk een hard seltzer op de markt. Dit betekent dat de Nederlandse familiedistilleerderij voor het eerst in 132 jaar een nieuwe drankcategorie toevoegt aan hun productlijn.

White Claw komt naar Nederland

White Claw komt naar Nederland

De hard seltzers van White Claw zijn in de Verenigde Staten erg populair. Ook in Nederland komen er steeds meer varianten van dit drankje op de markt. Daarom steekt het merk steekt de Atlantische Oceaan over en is nu ook verkrijgbaar in Nederland.

Kever springt in op de Hard Seltzer trend

Kever springt in op de Hard Seltzer trend

In de Verenigde Staten zijn hard seltzers zijn erg populair. Verschillende drankenproducenten bieden deze laag-alcoholische drank nu ook aan in Europa. Zo ook drankenmerk Kever. Zij introduceren Kever Hard seltzer lemon & lime op de Nederlandse markt.