Overname Brouwerij de Molen door Swinkels Family Brewers

Brouwerij de Molen Foto: Bernt Rostad, Flickr

Swinkels Family Brewers breidt het belang in Brouwerij de Molen uit naar 100 procent. De twee brouwerijen werken al een aantal jaar samen. In 2015 startte de samenwerking toen Swinkels Family Brewers een belang van 35 procent verwierf. Volgens het persbericht is de uitbreiding van deze samenwerking voor Brouwerij de Molen een logische stap. 

De brouwerij behoudt de eigen identiteit en de eigenaren van Brouwerij de Molen blijven betrokken bij het bedrijf. Door de samenwerking met Swinkels Family Brewers kan de brouwerij zich blijven focussen op het brouwen en verder ontwikkelen van onderscheidend en goed craft bier. De brouwerij kan gebruik maken van de distributiekanalen en technische expertise van Swinkels Family Brewers. De partijen verwachten dat ze met de overname beter kunnen inspelen op de populariteit van ambachtelijk craft- en speciaal bier.

Brouwerij de Molen

Menno Olivier richtte in 2004 Brouwerij de Molen op in de historische korenmolen De Arkduif in Bodegraven. De hoofdbrouwerij zit inmiddels iets verderop, maar ook in de molen wordt nog steeds gebrouwen.  De brouwerij is bekend vanwege het brede scala speciaalbieren. Naast de vaste range van twintig bieren experimenteren de brouwers  regelmatig en komen elke zes weken met een nieuw bier.

Swinkels Family Brewers

Swinkels Family Brewers is bekend van onder andere Bavaria, La Trappe en Cornet. Dit familiebedrijf is de afgelopen jaren bezig met het uitbreiden van de portfolio met lokale en internationale bieren. De overname van Brouwerij de Molen past binnen deze strategie. Het bedrijf groeide de laatste jaren door verschillende overnames, zoals Palm Belgian Craft Brewers in 2016 en bierimporteur Bier&Co in 2018.

Dossiers
Lees ook
Nieuw design voor Bavaria

Nieuw design voor Bavaria

Afbeelding: Bavaria Brouwerij Bavaria bestaat 300 jaar. Om dit jubileum te vieren komt de familiebrouwerij met een nieuw design voor al zijn bieren. De nieuwe fles heeft een lange strakke hals met reliëf en symboliseert in zijn etiket belangrijke karakteristieken van de brouwerij. De nieuwe fles vertelt het verhaal van bierbrouwerij Bavaria...

Pils blijft de grote plens, maar alcoholvrij bier wordt alsmaar populairder

Pils blijft de grote plens, maar alcoholvrij bier wordt alsmaar populairder

Afbeelding: Pixabay Nederlanders drinken meer bier met minder alcohol. Dat blijkt uit de jaarlijkse  van branchevereniging Nederlandse Brouwers. De opvallendste trend is volgens directeur Cees-Jan Adema de “ongekende versnelling” in de stijging van de verkoop van alcoholvrij bier.  In totaal steeg de Nederlandse bierconsumptie...

Hotel uit Kaatsheuvel tapt bier van broodresten

Hotel uit Kaatsheuvel tapt bier van broodresten

Afbeelding: Misset Horeca Bij veel horeca ondernemingen blijven voedselresten over. In de meeste gevallen wordt dit weggegooid, maar bij een hotel in Kaatsheuvel maken ze er een nieuw product van: Ketshill’s Special Blond. Dit is bier gemaakt van het oud brood van het ontbijtbuffet. Het GuestHouse Hotel in Kaatsheuvel is sinds deze maand een...