Programma Empack Reconnect bekend

Empact Reconnect 2020

Foto: Easyfairs

Deze week, donderdag 17 september, vindt Empack Reconnect plaats. Organisator Easyfairs maakt vandaag het kennisprogramma bekend. Het programma bestaat uit interactieve sessies die op elkaar aansluiten, maar tegelijkertijd bezoekers ook de ruimte biedt om actief vragen te stellen na de kennissessies, innovaties van exposanten te bekijken en direct digitaal in contact te komen met deelnemende exposanten.

“Onze focus met Empack Reconnect lag altijd al op het verbinden van vraag en aanbod in de verpakkingsindustrie. In samenspraak met de community hebben wij besloten om de fysieke ontmoeting op Empack uit te stellen tot maart volgend jaar, maar dat neemt niet weg dat het hoog tijd is om de verpakkingsprofessionals en bezoekers bij elkaar te brengen”, aldus Irma de Hoon, Group Event Director bij Easyfairs. “Dat doen we nu heel graag met het online event, Empack Reconnect.”

Onderwerpen

Het kennisprogramma op Empack Reconnect is veelbelovend. Onderwerpen die uitgebreid aan bod komen, zijn de reductie van CO2, voedselveiligheid en voedselverspilling, trends en kansen in e-commerce en duurzame verpakkingen. Bovendien is er aandacht voor de veranderingen die het coronavirus teweegbrengt. Een divers programma dat ook ruimte biedt voor interactie, laat marketingmanager en één van de twee gastheren Rowdy van den Nieuwenhuizen weten: “Wij willen de bezoekers online de beleving geven van een fysiek event. Dit doen we naast het theater middels een netwerklounge, welke continu live zal meedraaien op het platform van Empack Reconnect. Tijdens, maar ook na afloop krijgen bezoekers de kans om zich actief in diverse onderwerpen te mengen en vragen te stellen.”

Kennisprogramma

Om 10.00 uur begint het online event dat gepresenteerd wordt vanuit de foyer op de Next Level-verdieping in Evenementenhal Gorinchem. Hier heten Rowdy van den Nieuwenhuizen en Ivo Horn de bezoekers namens Empack welkom en zij praten live voor de camera het programma aan elkaar.  

Na het welkomstwoord begint om 10.15 uur de eerste sessie van de dag waarbij Albert Jan Swart van ABN AMRO een onderzoek binnen de verpakkingsindustrie publiceert over de haat-liefde verhouding tussen consument en duurzame verpakkingen. Interessant detail, het onderzoek is opnieuw herzien waarbij ook de impact van corona is onderzocht. Naast ABN AMRO komen sprekers van onder andere SUEZ, TNO, Brightlands en Universiteit van Utrecht aan het woord om bezoekers te voorzien van nieuwe kennis. Het sprekersprogramma loopt van 10.15 uur tot 15.15 uur en wordt alleen met een lunchbreak om 12.00 uur onderbroken voor dertig minuten. De volledige timetable is te bekijken op de website van www.empack.nl.

Online platform

Beursorganisator Easyfairs maakt tijdens Empack Reconnect gebruik van het online platform Swapcard. Dit platform stelt bezoekers in staat digitale bedrijfsprofielen te bezoeken, te chatten en te videobellen met exposanten, productvideo’s te bekijken in de productgalerij, te netwerken via zogeheten thema gerelateerde netwerklounges en ook kennissessies bij te wonen. Vanaf vandaag is het online platform toegankelijk voor bezoekers die zich reeds geregistreerd hebben voor Empack Reconnect. Zij kunnen zich alvast voorbereiden op hun online bezoek door te ‘connecten' met exposanten en zich te registreren voor sessies waarin zij geïnteresseerd zijn.  

Lees ook
De platte wijnfles van Garçon Wines

De platte wijnfles van Garçon Wines

n 2017 introduceerde Garçon Wines een platte kunststof wijnfles. Deze nieuwe fles is lichter dan een glazen fles, neemt minder ruimte in en is gemaakt van gerecycled plastic. Sinds kort is de wijn ook in Nederland verkrijgbaar.

Start-up maakt bioplastic van zaagsel

Start-up maakt bioplastic van zaagsel

Plastic verpakkingen en hun ecologische footprint blijven een hot topic. Als het aan Origin Materials ligt, zullen we in de toekomst onze frisdrank drinken uit CO2-negatieve plastic flessen gemaakt van zaagsel Het alternatief voor plastic dat Origin Materials heeft ontwikkeld, is een fles gemaakt van het houtafval van zagerijen. Het...

Nieuwe fles voor Bavaria's 300e verjaardag

Nieuwe fles voor Bavaria's 300e verjaardag

Ter gelegenheid van het 300-jarig bestaan zit Bavaria in een nieuw flesje. Owens-Illinois, Inc (OI) ontwikkelde de nieuwe donkerbruine fles. De fles heeft een lange, strakke hals met daarin het bekende Bavaria-kompas in embossing. Ook het etiket is aangepast en is nu Royal Blue.