PromPeru lanceert e-learning voor Pisco

Pisco_foto Promperu

Foto: PromPeru Benelux & Scandinavië

De vierde zondag van juli is in Peru nationale Piscodag. Pisco is de nationale drank van Peru. Om professionals te informeren over de mogelijkheden van deze sterke drank lanceerde PromPeru Benelux & Scandinavië op 20 juli de e-learning ‘Pisco College’ Goes Online.

Pisco is de ‘Spirit of Peru’. De drank maakt deel uit van de Peruaanse geschiedenis, cultuur, gastronomie en nationale trots. De basis van de drank zijn druiven. Voor één liter Pisco is 6 tot 7 kilo verse druiven nodig. De drank heeft een sterke smaak en een geparfumeerd aroma. Je kunt de drank puur drinken of gebruiken voor een cocktail. De bekendste cocktail van Peru is de Pisco Sour.

'Pisco College’ Goes Online

Juli is in Peru traditioneel gezien een maand van festiviteiten. Vanwege de nationale Piscodag en vanwege de onafhankelijkheid op 28 juli. Volgens PromPeru een goed moment om meer te weten te komen over het land en zijn nationale sterkedrank. Daarom ontwikkelde deze Peruaanse commissie voor de promotie van de handel en het toerisme ‘Pisco College’ Goes Online.

In deze e-learning delen Peruanen hun liefde én passie voor Pisco. Professionele barvrouwen en –mannen leren hier alles over Pisco: de essentie, de geschiedenis, de beschermde oorsprongsbenaming, hoe het gemaakt wordt, de verschillende soorten, de eigenschappen, en krijgen de tools om een eigen Pisco-cocktails te maken.

Lancering

Op 20 juli lanceerde PromPeru de nieuwe e-learning lanceren met een virtueel evenement voor horeca-professionals, foodies, en cocktail lovers . Bekende Pisco-specialisten, zoals de beroemde Peruaanse Pisco-ambassadeur Johnny Schuler, waren aanwezig en deelden hun ideeën en expertise over de sterkedrank.

Dossiers
Meer over