Rebranding Hooghoudt afgerond

Hooghoudt rebranding

Foto: Hooghoudt

Een jaar geleden startte Hooghoudt met de rebranding van de producten. Nu, oktober 2020 is dit project afgerond. Alle producten van het Groningse jenevermerk zijn voorzien van de vernieuwde huisstijl en het vernieuwde logo. Daarnaast werkte Hooghoudt hard aan de uitrol van een nieuwe generatie producten, waaronder RAW Genever, de non-alcoholische Zero Zero 24 en een Hard Seltzer.

Het grootste doel van de rebranding was het merk en uiteindelijk de hele jenevercategorie meer waarde en betekenis te geven in de 21ste eeuw en het daarnaast klaar te stomen voor de internationale markt. Door een vernieuwd logo en identiteit en de lancering van een nieuwe generatie producten wilde Hooghoudt het afgelopen jaar nieuwe doelgroepen bereiken en andere markten aanboren.   

Nieuw jasje

Met het oog op ‘premiumization’ hebben de klassieke jenevers van Hooghoudt ook een nieuw jasje gekregen. De bekende klassieke en premium jenevers zijn dranken met een verhaal, ambachtelijk en authentiek bereid. Met de rebranding hebben deze flessen 'passende uitstraling' die laat zien dat het bijzondere producten zijn voor bijzondere momenten. De bekende likeuren van Hooghoudt hebben naast een restyling ook een vernieuwde naam, die meer zegt over het product en een vernieuwd receptuur met natuurlijke en zoveel mogelijk lokale ingrediënten.

“De premium jenevers en de likeuren zijn essentiële leden van de Hooghoudt familie,” zegt Arno Donkersloot, algemeen directeur Hooghoudt. “Dit waren de pioniers die de basis hebben gelegd voor het merk en aan de wieg staan van de nieuwste line-up met onder meer RAW Genever, Sweet Spiced Genever en Hard Seltzer. Met meer kwaliteit, ambacht en een premium uitstraling maken we van deze oude vertrouwde een bijzonder product voor bijzondere momenten.”

Dossiers
Lees ook
Gin gemaakt volgens eeuwenoud recept

Gin gemaakt volgens eeuwenoud recept

Gin 1689 is gemaakt naar een recept van drie eeuwen geleden. Oprichter Alexander Janssens vond dit recept terug in de archieven van de Royal British Library. Er zijn twee varianten: Dutch Dry Gin en de 1689 Queen Mary Pink Gin.

Jenevermuseum organiseert online proeverij

Jenevermuseum organiseert online proeverij

Het Nationaal Jenevermuseum organiseert op 17 april de online proeverij Stokersproeverij@home. Hoofdstoker Rutger Vismans neemt de deelnemers mee op een ontdekkingstocht naar diverse kleine Nederlandse distillateurs.

Lowlander maakt jenever van 'oud' bier

Lowlander maakt jenever van 'oud' bier

Vanwege de coronapandemie is de horeca gesloten. Hierdoor dreigt de verspilling van zo'n 9 miljoen liter bier. Lowlander komt met een oplossing. De botanische brouwer haalt bierfusten met een verstreken THT-datum op en maakt er jenever van.