Rebranding Hooghoudt afgerond

Hooghoudt rebranding

Foto: Hooghoudt

Een jaar geleden startte Hooghoudt met de rebranding van de producten. Nu, oktober 2020 is dit project afgerond. Alle producten van het Groningse jenevermerk zijn voorzien van de vernieuwde huisstijl en het vernieuwde logo. Daarnaast werkte Hooghoudt hard aan de uitrol van een nieuwe generatie producten, waaronder RAW Genever, de non-alcoholische Zero Zero 24 en een Hard Seltzer.

Het grootste doel van de rebranding was het merk en uiteindelijk de hele jenevercategorie meer waarde en betekenis te geven in de 21ste eeuw en het daarnaast klaar te stomen voor de internationale markt. Door een vernieuwd logo en identiteit en de lancering van een nieuwe generatie producten wilde Hooghoudt het afgelopen jaar nieuwe doelgroepen bereiken en andere markten aanboren.   

Nieuw jasje

Met het oog op ‘premiumization’ hebben de klassieke jenevers van Hooghoudt ook een nieuw jasje gekregen. De bekende klassieke en premium jenevers zijn dranken met een verhaal, ambachtelijk en authentiek bereid. Met de rebranding hebben deze flessen 'passende uitstraling' die laat zien dat het bijzondere producten zijn voor bijzondere momenten. De bekende likeuren van Hooghoudt hebben naast een restyling ook een vernieuwde naam, die meer zegt over het product en een vernieuwd receptuur met natuurlijke en zoveel mogelijk lokale ingrediënten.

“De premium jenevers en de likeuren zijn essentiële leden van de Hooghoudt familie,” zegt Arno Donkersloot, algemeen directeur Hooghoudt. “Dit waren de pioniers die de basis hebben gelegd voor het merk en aan de wieg staan van de nieuwste line-up met onder meer RAW Genever, Sweet Spiced Genever en Hard Seltzer. Met meer kwaliteit, ambacht en een premium uitstraling maken we van deze oude vertrouwde een bijzonder product voor bijzondere momenten.”

Dossiers
Lees ook
Distilleerderij Rutte lanceert nieuwe limited edition Oloroso Sherry Cask Jenever

Distilleerderij Rutte lanceert nieuwe limited edition Oloroso Sherry Cask Jenever

De Dordtse distilleerderij Rutte lanceert Rutte Oloroso Sherry Cask Jenever. Deze jenever heeft zeven jaar gerijpt in een sherryvat. Het is de derde limited edition van een serie van vier jenevers die in sherryvaten zijn gerijpt.

Distilleerderij Hooghoudt brengt hard seltzer op de markt

Distilleerderij Hooghoudt brengt hard seltzer op de markt

Ook Hooghoudt springt in op de hard seltzer-trend. De jenever producent brengt onder het eigen merk een hard seltzer op de markt. Dit betekent dat de Nederlandse familiedistilleerderij voor het eerst in 132 jaar een nieuwe drankcategorie toevoegt aan hun productlijn.

Gebroeders Kramers introduceert Zwart Nazareth

Gebroeders Kramers introduceert Zwart Nazareth

Het eeuwenoude familiebedrijf distilleerderij Gebroeders Kramers is terug van weggeweest. De negende generatie, de broers Peter en Jeroen introduceren een zuivere oude graanjenever onder de naam Zwart Nazareth. Deze zacht smakende oude klare is gemaakt volgens de originele receptuur van de distilleerderij.