Rebranding Hooghoudt afgerond

Hooghoudt rebranding

Foto: Hooghoudt

Een jaar geleden startte Hooghoudt met de rebranding van de producten. Nu, oktober 2020 is dit project afgerond. Alle producten van het Groningse jenevermerk zijn voorzien van de vernieuwde huisstijl en het vernieuwde logo. Daarnaast werkte Hooghoudt hard aan de uitrol van een nieuwe generatie producten, waaronder RAW Genever, de non-alcoholische Zero Zero 24 en een Hard Seltzer.

Het grootste doel van de rebranding was het merk en uiteindelijk de hele jenevercategorie meer waarde en betekenis te geven in de 21ste eeuw en het daarnaast klaar te stomen voor de internationale markt. Door een vernieuwd logo en identiteit en de lancering van een nieuwe generatie producten wilde Hooghoudt het afgelopen jaar nieuwe doelgroepen bereiken en andere markten aanboren.   

Nieuw jasje

Met het oog op ‘premiumization’ hebben de klassieke jenevers van Hooghoudt ook een nieuw jasje gekregen. De bekende klassieke en premium jenevers zijn dranken met een verhaal, ambachtelijk en authentiek bereid. Met de rebranding hebben deze flessen 'passende uitstraling' die laat zien dat het bijzondere producten zijn voor bijzondere momenten. De bekende likeuren van Hooghoudt hebben naast een restyling ook een vernieuwde naam, die meer zegt over het product en een vernieuwd receptuur met natuurlijke en zoveel mogelijk lokale ingrediënten.

“De premium jenevers en de likeuren zijn essentiële leden van de Hooghoudt familie,” zegt Arno Donkersloot, algemeen directeur Hooghoudt. “Dit waren de pioniers die de basis hebben gelegd voor het merk en aan de wieg staan van de nieuwste line-up met onder meer RAW Genever, Sweet Spiced Genever en Hard Seltzer. Met meer kwaliteit, ambacht en een premium uitstraling maken we van deze oude vertrouwde een bijzonder product voor bijzondere momenten.”

Dossiers
Lees ook
Hooghoudt organiseert online jeneverproeverij

Hooghoudt organiseert online jeneverproeverij

Hooghoudt ziet in deze tijd van corona twee nieuwe trends ontstaan. Zoom borrels en online pubquizes. De jeneverproducent geeft hier nu een eigen draai aan en organiseert een online jeneverproeverij.

Hooghoudt lanceert webwinkel

Hooghoudt lanceert webwinkel

Familiedistilleerderij Hooghoudt gaat rechtstreeks aan de klant leveren. Het bedrijf lanceert een eigen webwinkel. Met deze direct-to-consumer strategie speelt Hooghoudt in op de hedendaagse (digitale) behoefte van de consument en maakt het tegelijkertijd mogelijk om de merkervaring tot aan de deurmat te optimaliseren.

O-I ontwikkelt twee nieuwe flessen voor distilleerderij Wynand-Fockink

O-I ontwikkelt twee nieuwe flessen voor distilleerderij Wynand-Fockink

Owens-Illinois, Inc. ( O-I), een Amerikaanse producent van glasverpakkingen, ontwikkelde twee nieuwe 70cl flessen voor distilleerderij Wynand-Fockink in Amsterdam: een jeneverfles en een likeurfles.