Rebranding Hooghoudt afgerond

Hooghoudt rebranding

Foto: Hooghoudt

Een jaar geleden startte Hooghoudt met de rebranding van de producten. Nu, oktober 2020 is dit project afgerond. Alle producten van het Groningse jenevermerk zijn voorzien van de vernieuwde huisstijl en het vernieuwde logo. Daarnaast werkte Hooghoudt hard aan de uitrol van een nieuwe generatie producten, waaronder RAW Genever, de non-alcoholische Zero Zero 24 en een Hard Seltzer.

Het grootste doel van de rebranding was het merk en uiteindelijk de hele jenevercategorie meer waarde en betekenis te geven in de 21ste eeuw en het daarnaast klaar te stomen voor de internationale markt. Door een vernieuwd logo en identiteit en de lancering van een nieuwe generatie producten wilde Hooghoudt het afgelopen jaar nieuwe doelgroepen bereiken en andere markten aanboren.   

Nieuw jasje

Met het oog op ‘premiumization’ hebben de klassieke jenevers van Hooghoudt ook een nieuw jasje gekregen. De bekende klassieke en premium jenevers zijn dranken met een verhaal, ambachtelijk en authentiek bereid. Met de rebranding hebben deze flessen 'passende uitstraling' die laat zien dat het bijzondere producten zijn voor bijzondere momenten. De bekende likeuren van Hooghoudt hebben naast een restyling ook een vernieuwde naam, die meer zegt over het product en een vernieuwd receptuur met natuurlijke en zoveel mogelijk lokale ingrediënten.

“De premium jenevers en de likeuren zijn essentiële leden van de Hooghoudt familie,” zegt Arno Donkersloot, algemeen directeur Hooghoudt. “Dit waren de pioniers die de basis hebben gelegd voor het merk en aan de wieg staan van de nieuwste line-up met onder meer RAW Genever, Sweet Spiced Genever en Hard Seltzer. Met meer kwaliteit, ambacht en een premium uitstraling maken we van deze oude vertrouwde een bijzonder product voor bijzondere momenten.”

Dossiers
Lees ook
Hooghoudt lanceert non-alcoholische spirit Zero Zero 24

Hooghoudt lanceert non-alcoholische spirit Zero Zero 24

Hooghoudt brengt haar eerste non-alcoholische spirit, Zero Zero 24, op de markt . Het is een kruidendistillaat op basis van jeneverbes, lavendel en vlierbloesem. De alcoholvrije drank wordt geserveerd met tonic of bruiswater. De afgelopen jaren zijn non-alcoholische cocktails steeds populairder geworden. Hooghoudt wil hier op inspringen met Zero Zero...

Hooghoudt start een nieuw jenevertijdperk

Hooghoudt start een nieuw jenevertijdperk

Het Groningse jenevermerk Hooghoudt heeft een nieuwe identiteit. Daarnaast presenteert het 131-jaar oude familiebedrijf twee nieuwe producten. Volgens Hooghoudt is het de start van "een nieuw jenevertijdperk: op het graan na, is alles anders".

Drankrituelen

Drankrituelen

Wij Nederlanders horen vaak dat we zuinig zijn. Iets wat in onze Calvinistische aard zou zitten. We doen liever normaal, dan doen we namelijk al gek genoeg. Deze houding zie je ook terug wanneer er naar onze drankrituelen wordt gekeken. Terwijl in het Amerika en Engeland van 1900 de cocktails tot een ware kunstvorm werden verheven, dronken wij ons borreltje...