Resultaten Grolsch Duurzaam & Verantwoord ondernemen 2018 gepubliceerd

9 mei 2019

Grolsch publiceerde eind april de resultaten van de duurzaamheidsstrategie van Grolsch in 2018. Met de strategie wil de brouwerij bijdragen aan de Sustainable Develoment Goals van de Verenigde Naties. Het bedrijf heeft als doel om in 2025 de brouwerij volledig CO2 neutraal te draaien.

Joost Nawijn, Packaging Material Development Specialist bij Koninklijke Grolsch: “De maatschappij is zich in toenemende mate bewust van duurzaamheid en verlangt verantwoorde producten. Mede daarom vragen wij ons voortdurend af of ons proces milieuvriendelijker kan en blijven we innoveren. We zien het als uitdaging om dezelfde resultaten te behalen met steeds duurzamere verpakkingen. Ook de komende jaren willen we verdere verbeteringen doorvoeren die leiden tot minder afval, minder materiaalverbruik en lagere transportkosten. Duurzaam produceren is de toekomst van ons bedrijf en ook zeker van onze wereld!”

De doelstellingen van ‘duurzaam & verantwoord ondernemen’ zijn opgesplitst in zes speerpunten: het reduceren van CO2 en energiegebruik; het maximaliseren van circulaire verpakkingen; het hergebruiken van brouwerij-afval; het reduceren van watergebruik; het stimuleren van sociale en economische groei in de regio; en het bevorderen van verantwoord alcoholgebruik.

Een van de resultaten van de strategie is dat de brouwerij het laagste totale energieverbruik ooit heeft. Dit komt neer op een verlaging van 32 procent sinds 2005. Ook het waterverbruik is met dit percentage verminderd. Daarnaast startte het bedrijf afgelopen jaar met het gebruik van herbruikbare drinkbekers op festivals en ontwikkelde het een bierkrat van gerecycled plastic. Tot slot hergebruikt of recyclet de brouwerij 99,8 procent van het brouwerij-afval.

Ook voor 2019 stelt de brouwerij doelstellingen, die voortbouwen op de al behaalde resultaten. Ze zijn, samen met de volledige resultaten uit 2018, te vinden op de website.

                  

Altijd op de hoogte blijven?