Retail Survival Guide

Retail Survival guide

In het boek Retail Survival Guide laat retailexpert Carin Frijters zien hoe je jezelf als retailer voorbereidt op een zekere én onzekere toekomst. Het boek is opgedeeld in vijf heldere stappen.

Stap 1 laat zien hoe cruciaal het is om je klant goed te kennen, voor het hebben van succes. Alleen als je weet wie je klant is, snap je hoe je hem of haar tijdens een crisis dicht bij je kunt houden. In stap 2 gaat de ‘klantreis’ grondig onder de loep. Vanaf het eerste inspiratiemoment tot na afloop van het winkelbezoek, en alle stappen ertussen. Frijters legt uit hoe je jouw klant volgt en op elk moment kunt sturen. Stap 3 gaat over de zintuigen en hoe je die inzet: de toenemende behoefte van consumenten aan sociale verbinding en het effect van materialen op ons gevoel van veiligheid en geluk. Doe je dat als retailer goed, dan kun je de zogenoemde ‘koopknop’ activeren. Stap 4 staat in het teken van online en welke keuzes er allemaal te maken zijn. Zeker tijdens de coronacrisis maak je daarmee als retailer het verschil. Stap 5 gaat om meebewegen. Welke
maatregelen kun je nemen als de crisis daadwerkelijk toeslaat? Zeker als je stap 1 t/m 4 goed op orde hebt,
zorg je met deze laatste stap dat je elke crisis heelhuids doorkomt.

 

Dossiers
Lees ook
Te belerend boek over alcoholgebruik

Te belerend boek over alcoholgebruik

Met zijn boek Drankje? trapt David Nutt tal van open deuren in. Ook zijn afkeer van alcoholgebruik steekt hij – in tegenstelling tot wat hijzelf beweert – niet onder stoelen of banken. Toch is het van oorsprong Britse boek in diverse opzichten een eyeopener.

Ondernemen in crisistijd

Ondernemen in crisistijd

Dat de coronacrisis alles behoorlijk in de war heeft geschopt mag duidelijk zijn, maar voor sommigen heeft deze crisis juist nieuwe inspiratie opgeleverd. Zoals auteur en ondernemer Femke Hogema, die in drie weken ‘Ondernemen in crisistijd’ schreef.

Vergroot eigenaarschap

Vergroot eigenaarschap

Als je wilt dat je medewerkers meer eigenaarschap tonen, moet je ze allereerst richting en motivatie geven. Je moet weten waar je naartoe wilt met jouw team, afdeling of bedrijf. In de drie fasen – ‘Ja, ik wil’, ‘Ja, ik kan’ en ‘Ja, ik mag’ – ga je je medewerkers klaarstomen om echt eigenaarschap te tonen. Vergroot...