Sjors van Drie nieuwe Marketing Lead AB InBev

7 mei 2020

Sinds 1 mei 2020 geeft Sjors van Drie leiding aan het het marketingteam van Bierbrouwerij AB InBev. Hij treedt toe tot het Managementteam van de brouwer in Nederland, onder leiding van Nicolas Bartholomeeusen. Sjors van Drie werkt sinds 2016 als (senior) brand manager bij de brouwer en was onder meer verantwoordelijk voor de merken Bud, Hertog Jan en Leffe.  

Sjors van Drie volgt Joost van de Sande op, die na 12 jaar bij de brouwer kiest voor een nieuwe uitdaging. Sinds mei 2019 was Sjors Van Drie verantwoordelijk voor de marketing van Bud. In die rol was hij onder meer medeverantwoordelijk voor de lancering van het merk in de Nederlandse markt in 2019. Eerder was Van Drie verantwoordelijk voor de merken Hertog Jan en Leffe. Voor zijn komst bij Bierbrouwerij AB InBev werkte Van Drie in diverse marketing- en communicatie rollen bij onder meer de Efteling en Niehe Media.

“Ik kijk er enorm naar uit om met een sterk team en onze partners verder te bouwen aan onze merken in Nederland:, zegt Van Drie. "Met veel dank aan Joost van de Sande, hebben we de afgelopen jaren een unieke positie bereikt met een sterk en divers merkenportfolio. Als marktleider in het speciaalbiersegment en eveneens een zeer krachtige positie in pils, blijven we ambitieus. De verdere lancering van het merk Bud in Nederland is en blijft prioriteit, net als de verdere groei van Hertog Jan. We kijken zorgvuldig naar de relevantie van ons volledige portfolio. Met voor ieder merk een belangrijke rol in de snel veranderende biermarkt."

Bierbrouwerij AB InBev is de tweede speler op de Nederlandse biermarkt en is onder meer bekend van merken zoals Bud, Hertog Jan, Jupiler, Leffe, Dommelsch en Corona. Bij de brouwer werken in Nederland ruim 550 werknemers.

 

Altijd op de hoogte blijven?