Swinkels Family Brewers en The Seaweed Company maken hard seltzer

Spijked&_swinckels

Swinkels Family Brewers en The Seaweed Company, werken samen voor het nieuwe hard seltzer merk Spijked&. Niet alleen is er een variant in de smaak Seaweed, ook draagt elk verkocht blik Spijked& bij aan een nieuw stuk zeewierboerderij.

Spijked& heeft een maritieme uitstraling, wat aansluit bij  samenwerking met The Seaweed Company. Swinkels Family Brewers gaat in zee met deze scale-up om duurzame zeewierteelt onder de aandacht te brengen. Zeewier heeft een belangrijke rol in het herstel van de oceaan en voor elk verkocht blik Spijked& wordt bijgedragen aan een nieuw stuk zeewierboerderij ter grootte van een A4 om zo de zeewierteelt verder te ontwikkelen.

Duurzaamheid

Gijs Swinkels, CCO bij Swinkels Family Brewers Swinkels: “Investeren in duurzame initiatieven is enorm belangrijk voor ons familiebedrijf. We denken in generaties, niet in jaren. Deze focus heeft ertoe geleid dat we de samenwerking met The Seaweed Company zijn gestart. Dit past perfect in onze duurzaamheids- en circulariteitsstrategie.”

Joost Wouters, SeaEO bij The Seaweed Company: “We zijn erg enthousiast over de samenwerking met Spijked& en de kans om meer zeewierboerderijen te bouwen. Zeewier levert een belangrijke bijdrage aan het herstel van onze oceanen. Het heeft geen land, kunstmest of zoet water nodig om te groeien, neemt veel CO2 op en het verrijkt de mariene biodiversiteit. Zeewier heeft veel waardevolle toepassingen die bijdragen aan de gezondheid en het welzijn van mensen, dieren en planten, en we kijken er naar uit om samen met Spijked& meer zeewierboerderijen te bouwen en de cultivatie van deze unieke onbenutte natuurlijke hulpbron te versnellen."

Spijked&

Spijked& is alcoholisch bruiswater met 4,7 procent en vijf keer gedistilleerde alcohol. Het bevat 65 Kcal en minder dan 1 gram suiker per 250ml blik. De drank is veganistisch en glutenvrij en verkrijgbaar in vier smaken: Lemon, Cherry, Wild Berries en Seaweed. De Seaweed variant is een integraal onderdeel van de positionering van het nieuwe merk.

De merknaam Spijked& is gebaseerd op het Engelse woord ‘Spike’, wat alcoholiseren van bruiswater betekent. In de VS staat dit type drank ook wel bekend als een ‘Spiked Seltzer’. De ‘ij’ in Spijked& laat de Nederlandse afkomst van het merk zien.

The Seaweed Company

The Seaweed Company BV is de holdingmaatschappij van TSC Group en in 2018 opgericht door Stefan Kraan, Edwin Sneekes en Joost Wouters. Het bedrijf richt zich op het ontwikkelen van hoogwaardige producten voor mens, dier en plant en op het produceren van traceerbaar zeewier op commerciële schaal. The Seaweed Company beschikt over meerdere eigen productielocaties in Ierland (Tralee, Clew Bay, Mulroy Bay en Ventry Bay), Marokko (Nador, Laayoune) en India (Tuticorin). Recent zijn activiteiten begonnen om de allereerste offshore zeewierboerderij aan te leggen voor de kust van Scheveningen. The Seaweed Company heeft een aantal producten ontwikkeld die bijdragen aan duurzame landbouw en - veeteelt (TopHealth®️ lijn). Daarnaast is The Seaweed Company actief betrokken bij innovatief onderzoek naar toepassingen op medisch vlak (Alzheimer en diabetes), functionele voeding en materialen (natuurlijke composieten).

Royal Swinkels Family Brewers

Royal Swinkels Family Brewers Holding N.V. is de holdingmaatschappij van de Swinkels Family Brewers groep. Al zeven generaties lang leidt de familie Swinkels een groep van ondernemingen die inmiddels beschikt over verschillende brouwerijlocaties: brouwerij Bavaria in Lieshout (Nederland), brouwerij de Molen in Bodegraven (Nederland), brouwerij Palm en de Hoorn in Steenhuffel (België), brouwerij Rodenbach in Roeselare (België) en brouwerij Habesha in Debre Birhan (Ethiopië). Daarnaast werkt de familie nauw samen met bierbrouwerij de Koningshoeven in Berkel-Enschot (Nederland). Gezamenlijk waren deze brouwerijen in 2019 goed voor de productie van acht miljoen hectoliter bier en 818 duizend hectoliter frisdrank. Op 27 maart 2019 ontving Swinkels Family Brewers het Predicaat Koninklijk. Sindsdien noemt het bedrijf zich met trots Royal Swinkels Family Brewers. Voor meer informatie: 

Dossiers
Lees ook
Royal Swinkels Family Brewers verduurzaamt brouwerij in Lieshout

Royal Swinkels Family Brewers verduurzaamt brouwerij in Lieshout

Royal Swinkels Family Brewers heeft de brouwerij, de bottelarij en de mouterij in Lieshout verder verduurzaamd. Door de installatie van een warmwaterbuffer realiseert de brouwerij een energiebesparing van ruim 15 procent, gelijk aan 4 miljoen m3 aardgas per jaar.

Coca-Cola betreedt hard selzer-markt

Coca-Cola betreedt hard selzer-markt

Steeds meer drankenmerken lanceren een eigen hard seltzer. Ook Coca-Cola sluit zich hierbij aan. De frisdrankengigant introduceerde Topo Chico Hard Seltzer in september al op de Latijns-Amerikaanse markt. Nu volgen verschillende Europese landen, waaronder Nederland.

Distilleerderij Hooghoudt brengt hard seltzer op de markt

Distilleerderij Hooghoudt brengt hard seltzer op de markt

Ook Hooghoudt springt in op de hard seltzer-trend. De jenever producent brengt onder het eigen merk een hard seltzer op de markt. Dit betekent dat de Nederlandse familiedistilleerderij voor het eerst in 132 jaar een nieuwe drankcategorie toevoegt aan hun productlijn.