Whiskymerk The Glenlivet richt zich op nieuwe generatie

10 december 2019

Whiskymerk The Glenlivet, wil met een eigentijdse visie en nieuwe design whisky toegankelijk maken voor een nieuwe generatie. Volgens het merk kan whisky behoorlijk intimiderend zijn en dat houdt mensen op afstand, die het eigenlijk wel zouden willen proberen. Als het aan de single malt whisky-producent ligt, verandert dit. Als het aan de single malt whisky-producent ligt, verandert dit. 

Enkele jaren geleden introduceerde The Glenlivet de Founder’s Reserve om een nieuwe generatie te bereiken. Deze toegankelijke whisky heeft een zachte en fruitige smaak en een opvallende blauwe label. De volgende stap van het merk is een nieuw design voor hun complete portfolio. De nieuwe look verbeeld de essentie van het merk: een merk met veel historie, maar met een eigentijdse benadering en visie. Met de moderne en kleurrijke labels nodigt het merk een nieuwe generatie uit om Single Malt Whisky te ontdekken. 

Daarnaast moedigt het merk consumenten aan om whisky te mixen. Iets wat volledig tegen de regels van de ‘kenners’ in gaat, terwijl whisky zich met zijn complexe smaken juist heel goed leent om te mixen. Zo wordt in Schotland whisky al sinds de 18e eeuw gemixt met hete thee. The Glenlivet adviseert een mix van whisky met mate ijsthee. De zachte citroen en sinaasappel-smaken van de thee gaan volgens het merk goed samen met de whisky.

 

Altijd op de hoogte blijven?