Consument blijft ook na coronacrisis online boodschappen doen

Online shoppen

Beeld: Pixabay

Uit onderzoek van Nielsen blijkt dat een groot deel van de Nederlandse consumenten ook na de coronacrisis online boodschappen blijft doen. Consumenten kopen vooral dranken, verse producten en verpakt voedsel vaker online dan voor de uitbraak van het virus. Dat meldt RetailNews.

Onderzoeksbureau Nielsen onderzocht hoe de Nederlandse consument over de corona-uitbraak denkt. 26 procent van de ondervraagden verwacht dat de gevolgen van het coronavirus op de lange termijn blijven bestaan. Minder dan de helft denkt dat ze hun oude koopgedrag zullen hervatten als het virus is verdwenen en blijven online boodschappen doen. 

"In Nederland zijn er belangrijke veranderingen in de manier waarop de consument na COVID-19 wil gaan winkelen", zegt Sonja van den Berg, consumer insights leader Benelux, tegen RetailNews. Zo steeg de online verkoop van dranken met 7 procent, van verse producten met 5 procent en de verpakte voedingsmiddelen met 6 procent. “Deze cijfers vertegenwoordigen een grote versnelling voor een e-commerce markt voor boodschappen die al vóór COVID van start ging."

Bron: RetailNews

Lees ook
Actie Steun je stamkroeg levert 37.500 euro op voor de horeca

Actie Steun je stamkroeg levert 37.500 euro op voor de horeca

Op 31 maart startte de 'Steun je stamkroeg'-actie van kruidenlikeur Schrobbelèr om de horeca die vanwege het coronavirus de deuren moest sluiten een hart onder de riem te steken. De actie leverde €37.500 op voor de horeca.

Creativiteit als wapen tegen coronacrisis

Creativiteit als wapen tegen coronacrisis

De coronacrisis hakt er flink in bij de Nederlandse voedingsspeciaalzaken. De brancheverenigingen van bakkers, slagers, viswinkels en slijters zien dramatische omzetverliezen én een enorme veerkracht en creativiteit. Hoe gaan de slijters om met de coronacrisis?

Bierbrouwerij De Leeuw steunt de horeca

Bierbrouwerij De Leeuw steunt de horeca

Bierbrouwerij De Leeuw blijft de horeca steunen. De brouwerij verlengt opnieuw de ondersteuningsmaatregelen voor haar Nederlandse horecapartners. Niet alleen hoeven horecaondernemers geen huurpenningen te betalen. Ook verruimt de brouwerij de betalingstermijnen.