Consument blijft ook na coronacrisis online boodschappen doen

Online shoppen

Beeld: Pixabay

Uit onderzoek van Nielsen blijkt dat een groot deel van de Nederlandse consumenten ook na de coronacrisis online boodschappen blijft doen. Consumenten kopen vooral dranken, verse producten en verpakt voedsel vaker online dan voor de uitbraak van het virus. Dat meldt RetailNews.

Onderzoeksbureau Nielsen onderzocht hoe de Nederlandse consument over de corona-uitbraak denkt. 26 procent van de ondervraagden verwacht dat de gevolgen van het coronavirus op de lange termijn blijven bestaan. Minder dan de helft denkt dat ze hun oude koopgedrag zullen hervatten als het virus is verdwenen en blijven online boodschappen doen. 

"In Nederland zijn er belangrijke veranderingen in de manier waarop de consument na COVID-19 wil gaan winkelen", zegt Sonja van den Berg, consumer insights leader Benelux, tegen RetailNews. Zo steeg de online verkoop van dranken met 7 procent, van verse producten met 5 procent en de verpakte voedingsmiddelen met 6 procent. “Deze cijfers vertegenwoordigen een grote versnelling voor een e-commerce markt voor boodschappen die al vóór COVID van start ging."

Bron: RetailNews

Lees ook
Verkoop aan particulieren door zelfbedieningsgroothandels

Verkoop aan particulieren door zelfbedieningsgroothandels

Per 19 maart 2020 heeft het CBL, de koepelorganisatie van supermarkten en foodservicebedrijven, bekend gemaakt dat zelfbedieningsgroothandels per direct toegankelijk zijn voor particulieren. Dit betekent dat alle klanten welkom zijn, dus ook als zij geen ondernemer zijn. Deze maatregel wordt gezien als een noodzakelijke stap om de voedselvoorziening...

AB InBev geeft zorgprofessionals rondje 0.0% bier

AB InBev geeft zorgprofessionals rondje 0.0% bier

AB InBev wil zorgprofessionals bedanken voor hun werk tijdens de COVID-19 crisis. Daarom trakteert de bierbrouwerij zorgmedewerkers op de Dag van de Verpleging (12 mei) op een rondje Jupiler 0.0%. In totaal zijn er 13.000 blikken geschonken aan zorgprofessionals van tien ziekenhuizen en zorginstellingen in Midden- en Zuid-Nederland.

Easyfairs bereidt zich voor op events in 1,5 meter-samenleving

Easyfairs bereidt zich voor op events in 1,5 meter-samenleving

Easyfairs Nederland gaat evenementen volgens de 1,5 meter-samenleving inrichten. Op deze manier wil de beursorganisator vanaf september weer evenementen kunnen laten plaatsvinden. De organisatie denkt onder andere aan ‘time slots’ voor bezoekers en een verruiming van de gehele beursindeling.