Easyfairs: Bezoekers spreken vertrouwen uit in Empack Utrecht 2020

empack2020-graphic

Beursorganisator Easyfairs is klaar voor de organisatie van Empack Utrecht 2020. De vakbeurs voor de verpakkingsindustrie stond in eerste instantie gepland in maart, maar is vanwege het coronavirus verplaatst naar 15, 16 en 17 september 2020. Inmiddels heeft Easyfairs alle denkbare protocollen klaarstaan om verpakkingsprofessionals op een veilige en verantwoorde manier bij elkaar te brengen.

“Het vertrouwen en de bereidheid om elkaar weer face-to-face te ontmoeten neemt steeds meer toe. Dat blijkt ook uit ons onderzoek onder bezoekers van Empack waarbij inmiddels al 73 procent aangeeft een bezoek aan de vakbeurs te willen brengen en dat percentage groeit. Bezoekers voelen zich hierin gesteund door de eerder versoepelde coronamaatregelen”, verklaart Irma de Hoon namens Easyfairs.

Verplaatsing beurs

De Hoon: “De verplaatsing van Empack Utrecht van maart naar september is succesvol verlopen, met dank aan het begrip, het geduld en de loyaliteit van onze exposanten, partners en overige betrokkenen. Ondanks dat de coronasituatie buiten ieders macht valt, zijn wij hen daar enorm dankbaar voor. Daarom is er ons ook alles aan gelegen om dit najaar een succesvolle editie van Empack 2020 te organiseren. Gezien ons protocol en actieplan, die tot in detail voldoen aan alle coronamaatregelen, zijn we in staat om professionals meer dan ooit op een veilige en verantwoorde wijze bij elkaar te brengen.”

Actieplan

Om dit te realiseren worden voor bezoekers nader te bepalen tijdslots geïntroduceerd om de bezoekersaantallen over de beursdagen te verspreiden. “Deze tijdslots zullen dusdanig ruim zijn, dat wij in staat zijn hetzelfde aantal bezoekers te verwelkomen als eerdere edities. Bovendien zijn er ruim opgezette in- en uitgangen, die separaat van elkaar worden ingericht. Zodra men binnen is, kan er vrij bewogen worden over de beursvloer. Er hoeven geen afspraken te worden gemaakt met exposanten en waar nodig zijn gangpaden verbreed naar minimaal drie meter. Uiteraard hanteren wij op alle plekken op de beursvloer de 1,5 meter-afstand”, legt De Hoon uit.

“Ook is er de mogelijkheid om zowel op als buiten de beursvloer in speciale ruimtes met elkaar te netwerken. Verder worden extra hygiënemaatregelen getroffen, waaronder extra schoonmaak van bijvoorbeeld sanitair en op diverse plekken zijn desinfectiestations te vinden. De concrete maatregelen hangen uiteraard af van de overheidsmaatregelen. Die volgen wij dan ook nauwlettend op en zodra deze definitief zijn, zullen we die breeduit communiceren”, aldus De Hoon.

Smart Badge

Een digitale ontwikkeling die ook al voor de uitbraak van Covid-19 gaande was voor Easyfairs beurzen, is het gebruik van de Smart Badge technologie. Met deze badge kan de bezoeker contactloos informatie op de stands van exposanten scannen. Hierdoor wordt voor het schudden van handen of het uitdelen van visitekaartjes een digitaal alternatief geboden. Na afloop van het beursbezoek ontvangt de bezoeker een e-mail met daarin een overzicht van alle exposanten die hij of zij gescand heeft.

Dossiers
Lees ook
Consument blijft ook na coronacrisis online boodschappen doen

Consument blijft ook na coronacrisis online boodschappen doen

Uit onderzoek van Nielsen blijkt dat een groot deel van de Nederlandse consumenten ook na de coronacrisis online boodschappen blijft doen. Consumenten kopen vooral dranken, verse producten en verpakt voedsel vaker online dan voor de uitbraak van het virus.

Vooruit naar vroeger met fris in glas bij SPAR

Vooruit naar vroeger met fris in glas bij SPAR

Internationale supermarktketen SPAR verkoopt in Oostenrijk zijn 5 populairste huismerk dranken in herbruikbare glazen flessen van 1 liter. SPAR ziet deze verandering als een logische stap naar een meer circulaire economie.

Verkoop aan particulieren door zelfbedieningsgroothandels

Verkoop aan particulieren door zelfbedieningsgroothandels

Per 19 maart 2020 heeft het CBL, de koepelorganisatie van supermarkten en foodservicebedrijven, bekend gemaakt dat zelfbedieningsgroothandels per direct toegankelijk zijn voor particulieren. Dit betekent dat alle klanten welkom zijn, dus ook als zij geen ondernemer zijn. Deze maatregel wordt gezien als een noodzakelijke stap om de voedselvoorziening...