Jimdo helpt kleine ondernemers met online corona steunpakket

Jimdo voorbeeld webshop

Voorbeeld van een webshop (foto: Jimdo)

Vanwege de coronacrisis stijgt de omzet van webshops. Dit betekent dat veel kleine en lokale winkeliers, zoals de bakker, slager, slijter en de visspecialist, een vertaalslag moeten maken naar online. Internetplatform Jimdo wil ondernemers hierbij helpen en stelt daarom een online coronasteunpakket beschikbaar. Hiermee kunnen winkeliers en zelfstandigen snel een eigen webshop opzetten.

Jimdo ontwikkelde hiervoor een speciale online tool voor gebruikers die nog niet eerder een online webshop of winkel hebben gebouwd. Dit maakt het mogelijk om binnen een paar uur een eigen webshop te hebben. Het Jimdo Corona steunpakket is afgestemd op wat er in deze tijd nodig is om praktisch en snel naar een succesvol online businessmodel te kunnen schakelen. Zo is bijvoorbeeld het contactloos ophalen toegevoegd als onderdeel van de verzendmethodes en zijn diverse sjablonen ingericht voor het aanbieden van vouchers.

Daarnaast kunnen gebruikers direct een eigen domeinnaam registreren of koppelen en kiezen uit diverse betaalsystemen. Ook hebben ze toegang tot een uitgebreide beeldbank en is een hoge vindbaarheid binnen Google aan de hand van een geautomatiseerde SEO plugin gegarandeerd. Vanuit een samenwerking met Trusted Shops stelt Jimdo tevens de juridische tekst generator beschikbaar als onderdeel van het online steunpakket. Hiermee kunnen ondernemers alle juridische teksten en voorwaarden eenvoudig en conform de AVG-norm naar eigen hand zetten.

Het internetplatform stelt dit pakket beschikbaar voor een symbolisch bedrag van één euro per maand voor een jaar. Ondernemers die hier gebruik van willen maken kunnen via de website van JIMDO aan de slag met het ontwikkelen van een eigen webshop.

 

Dossiers
Lees ook
Column Ron Andes - Klare Taal 146

Column Ron Andes - Klare Taal 146

De coronacrisis heeft veel slachtoffers gemaakt. Op moment van schrijven staat hier de teller op 27.000 besmettingen, waarvan 2.900 het ziekbed niet overleefd hebben. Exacte cijfers zijn er niet, want aangezien er geen betrouwbare testmiddelen voorhanden zijn, is dit slechts gebaseerd op de officiële registraties.

Consument blijft ook na coronacrisis online boodschappen doen

Consument blijft ook na coronacrisis online boodschappen doen

Uit onderzoek van Nielsen blijkt dat een groot deel van de Nederlandse consumenten ook na de coronacrisis online boodschappen blijft doen. Consumenten kopen vooral dranken, verse producten en verpakt voedsel vaker online dan voor de uitbraak van het virus.

Bierexpert Fiona de Lange lanceert online proefplatform

Bierexpert Fiona de Lange lanceert online proefplatform

Bierexpert Fiona de Lange lanceert in samenwerking met Mitra drankenspeciaalzaken een online proefplatform. Bierliefhebbers kunnen iedere twee weken deelnemen aan een nieuwe online bierproeverij.