AB InBev zet duurzame displays in supermarkt

duurzame displaysAB InBev gaat het gebruik van duurzame displays in de retail verder testen. De komende weken loopt er een pilot bij 54 Plus supermarkten met Proteus displays. Deze displays gebruiken tot 85 procent minder karton en hebben in potentie tot 90 procent minder CO2-uitstoot dan conventionele displays. Met deze de pilot wil de bierbrouwer de retourstroom rondom de herbruikbare displays uitgebreider testen.  Voor de brouwer is dit de volgende stap om de duurzaamheidsdoelstellingen te bereiken, waaronder 100 procent circulaire verpakkingen in 2025.

De pilot is een vervolg op de eerdere succesvolle test uit juli 2018, toen AB InBev, het Nederlands/Belgische APP (Ahrma Proteus Pooling) en Plus Retail de displays testten in enkele Plus-supermarkten. De Proteus displays zijn opgebouwd uit volledig herbruikbare kunststof en aluminium materialen en een dunne kartonnen hoes. Voor de displays is maar een fractie karton nodig ten opzichte van conventionele displays, die volledig van karton zijn.

Mark Hanssen, directeur retail van AB InBev : “We zijn trots dat we als eerste brouwer grootschalig aan de slag gaan met duurzame displays bij en met Plus Retail. Met deze stap laten we zien dat we veel vertrouwen hebben in de duurzame displays van Proteus. We zoeken nadrukkelijk steeds actiever de samenwerking met partners in onze keten voor verdere verduurzaming, deze grootschalige pilot is daar een mooi voorbeeld van.”

AB InBev is in Nederland onder meer bekend van merken als Leffe, Dommelsch, Jupiler, Hertog Jan en Corona. De brouwer heeft in Nederland brouwerijen in Dommelen (Dommelsche Bierbrouwerij) en Arcen (Hertog Jan Brouwerij). Bij de brouwer werken in Nederland 550 mensen.