High Five voor het tiende jaar op rij gekozen als één van de World's Best Bars

High Five Tokyo

Heering cherry liqueur is hoofdsponsor van de ‘Heering Legend of the List’-award. High Five maakte diepe indruk met hun vakmanschap, en zet al jaren de internationale standaard voor perfecte cocktails, aldus Heering, onderdeel van De Kuyper Royal Distillers, in het persbericht over de winst. Albert de Heer, Global Marketing Director van De Kuyper Royal Distillers, legt uit: “Als officiële partner van World’s 50 Best Bars zijn we ongelofelijk trots om uitzonderlijke prestaties binnen de barindustrie te mogen vieren. Geheel in lijn met onze bedrijfsfilosofie ‘Own the cocktail’ streven we er altijd naar de wereld te inspireren tot het maken van nieuwe, fantastische cocktails”. 

Voor High Five-oprichter Hidetsugu Ueno is de absolute focus op de gast de sleutel tot het succes. “In Japan draaien bars minder om trends en zelfexpressie. Het is echt een psychologische professie. Om exact die reden heeft High Five nog nooit een cocktailkaart gevoerd. We kiezen ervoor te vragen naar de favoriete smaken en huidige stemming van de gast, zodat we iedere gast een passend drankje kunnen serveren. Zo communiceren we vanaf het moment dat een gast de bar binnenkomt, en niet via een menu. De essentie van Japanese bartending is voor mij het persoonlijke, psychologische aspect - en niet zozeer de technieken waarom het geprezen wordt. Wij bartenders zijn psychologen zonder diploma”, zegt Ueno.

Volgens Ueno hoort bij deze visie ook het serveren van het laatste drankje op het juiste moment. “Het vereist misschien lef om gasten niet nog 1 drankje te schenken, maar het is het geheim om een bar lang succesvol te laten draaien. En als gasten de volgende dag fris ontwaken, waarderen ze ons besluit – en komen ze wellicht ’s avonds weer terug.”

High Five’s favoriete Heering cocktails 

Als cocktail met Heering raadt Ueno de Singapore Sling aan – de cocktail die in 1915 werd uitgevonden in het Raffles Hotel in Singapore. Minstens zo bekend als die andere klassieker, de Blood & Sand.
Ueno’s persoonlijke favoriet is een klassieke Japanse cocktail met slechts 2 ingrediënten, genaamd Hunter, bestaande uit 2 delen bourbon en 1 deel Heering.

Dossiers
Lees ook
Prijsuitreiking beste nieuwe cocktailbar op Gastvrij Rotterdam

Prijsuitreiking beste nieuwe cocktailbar op Gastvrij Rotterdam

In 2021 gaat Esquire voor het tiende jaar op rij op zoek naar de beste nieuwe cocktailbar van Nederland. Voor de eerste keer vindt de prijsreiking plaats tijdens horecabeurs Gastvrij Rotterdam.

Nederlandse ondernemers met een alcoholvrije visie

Nederlandse ondernemers met een alcoholvrije visie

In Nederland is steeds meer aandacht voor alcoholvrije dranken. Deze groei bestaat uit een combinatie van een maatschappelijke trend en een ruimer en beter aanbod van alcoholvrije dranken, aldus Rambert de Lange en Vincent Yilmaz, ondernemers achter het alcoholvrije merk Sir. James 101.

Kijkshop geen slijtvergunning?

Kijkshop geen slijtvergunning?

De voorzitter van de SlijtersUnie heeft vorige maand per e-mail de leden geïnformeerd over de verkoop online van sterke drank door Kijkshop. In dat bericht werden algemene kanttekeningen geplaatst bij de toegenomen verkoop via internet, waarbij een fysiek bezoek aan de slijter niet meer noodzakelijk is.