Amerikaans biermerk Bud komt naar Nederland

23 juli 2019
Beeld: AB InBev

Het bekende Amerikaanse biermerk Bud komt naar Nederland. Dat kondigde bierbrouwerij AB InBev gisteren (22 juli) aan in een persbericht. Bud, ook bekend als ‘The King of Beers’, is het grootste biermerk ter wereld.

Het premium pilsener onderscheidt zich volgens AB InBev van andere bieren op de Nederlandse markt door de smaak en positionering. Het merk wil een nieuw geluid in het Nederlandse bierlandschap laten horen en een bredere doelgroep aanspreken. Bud wordt eerst gelanceerd in de horeca, met een focus op de Randstad, en later dit jaar in de retail. 

"Wij gaan het Nederlandse bierlandschap opfrissen en introduceren met Bud een internationaal premium pilsener met een onderscheidende positionering. We zien dat hier vanuit de markt een grote behoefte aan is", vertelt Nicolas Bartholomeeusen, directeur Bierbrouwerij AB InBev. "Bud wil inspireren om zelf de regie in je leven te pakken, dromen na te jagen en vooral trots te zijn op dat waar jij in gelooft. The King van je eigen leven zijn en dit ook uitdragen is waar wij voor staan. Dat mogen wij met z’n allen best wat meer doen."

AB InBev wil dit realiseren door samen te gaan werken met het talent van de toekomst, hen te inspireren, helpen taboes doorbreken en met hen het waarmaken van dromen te vieren. Bud gaat zich voornamelijk op consumenten van 18 tot 35 jaar in Nederland richten.

De smaak van Bud is het best te omschrijven als zacht en ‘doordrinkbaar’ en minder bitter. Het pilsener, dat een alcoholpercentage van 5 procent heeft, wordt gebrouwen met natuurlijke ingrediënten, waaronder rijst.

 

Altijd op de hoogte blijven?