Bierbrouwerij De Leeuw steunt de horeca

De Leeuw Bier

Bierbrouwerij De Leeuw blijft de horeca steunen. De brouwerij verlengt opnieuw de ondersteuningsmaatregelen voor haar Nederlandse horecapartners. Niet alleen hoeven horecaondernemers geen huurpenningen te betalen. Ook verruimt de brouwerij de betalingstermijnen. 

De Belgische brouwerij Haacht opereert in Nederland onder de naam Bierbrouwerij de Leeuw. De brouwerij is bekend door de merken Leeuw, Primus, Tongerlo en SUPER 8. Deze bier zijn voornamelijk verkrijgbaar in de horeca. Daarom heeft de brouwerij in Nederland verschillende horecapanden, zowel in eigendom als in hoofdhuur.

“Wij zijn een echte horecabrouwerij die de aan haar verbonden horecaondernemers blijvend wil ondersteunen in deze moeilijke tijden. Ieder horecaverkooppunt vertegenwoordigt op zijn eigen wijze een maatschappelijke en sociale schakel in de maatschappij. Bijvoorbeeld om met vrienden op stap te gaan, te vergaderen of om (café)sport te bedrijven. Dit mogen we niet verloren laten gaan en wij nemen daarin ons deel van de verantwoordelijkheid”, aldus Ernst Enter, Commercieel Directeur Horeca Nederland van De Leeuw / Haacht Nederland.

Huurpenningen

Op 23 maart startte de brouwerij met de eerste ondersteuningsmaatregel. Horecaondernemers die huren van de brouwerij hoefden over de periode van 16 maart tot en met 6 april geen huurpenningen te betalen. Toen de verplichte sluiting van de horeca verlengd werd tot 28 april, deed de brouwerij hetzelfde. Nu de horeca in principe op 1 juni weer open gaat scheldt de Brouwerij over de periode 29 april tot en met 19 mei wederom de huurpenningen kwijt. Zelf betaalt de brouwerij de huurpenningen wel aan pandeigenaren door, tenzij deze laatste zelf de huurgelden gedeeltelijk of volledig kwijtscheldt.

Verruiming betalingstermijn

Daarnaast kondigde de brouwerij op 16 maart aan om de betalingstermijnen voor alle facturen vanaf 9 maart tot en met 31 juli te verruimen. Ook heeft de Brouwerij onlangs aan haar horecapartners aangegeven dat zij bierproducten uit haar assortiment, met een houdbaarheidsdatum tot en met 31 juli, kosteloos vervangen door een nieuw, vers product.

Lees ook
Empack Reconnect wordt online only evenement

Empack Reconnect wordt online only evenement

Empack Reconnect, de vakbeurs voor verpakkingstechnologie, wordt een volledig online evenement dat op donderdag 17 september plaats vindt. Dit betekent dat de fysieke vakbeurs in Jaarbeurs Utrecht niet doorgaat. Onlangs kondigde Easyfairs Empack Reconnect aan als hybride verpakkingsevenement, maar de meerderheid van de community bleek de voorkeur te...

Nieuwe landelijke tv-campagne bierbrouwers

Nieuwe landelijke tv-campagne bierbrouwers

De Nederlandse Brouwers lanceren de nieuwe landelijke tv-campagne Gouden Momenten om de horeca te steunen. Hiermee willen de brouwers consumenten laten zien dat je ook met inachtneming van alle geldende maatregelen, 'gouden momenten' in de horeca kunt ervaren. Ze roepen consumenten op hun ‘gouden moment’ te delen op sociale media met #goudenmomenten.

Corona veroorzaakt daling bierverkoop AB InBev en Heineken

Corona veroorzaakt daling bierverkoop AB InBev en Heineken

De coronacrisis zorgde de afgelopen maanden voor een daling van de bierverkoop van de grote brouwerijen AB InBev en Heineken. In veel landen sloot de horeca vanwege het coronavirus de deuren, wat een negatief effect had op de verkoop van bier. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van beide brouwerijen.