Bierbrouwerij De Leeuw steunt de horeca

De Leeuw Bier

Bierbrouwerij De Leeuw blijft de horeca steunen. De brouwerij verlengt opnieuw de ondersteuningsmaatregelen voor haar Nederlandse horecapartners. Niet alleen hoeven horecaondernemers geen huurpenningen te betalen. Ook verruimt de brouwerij de betalingstermijnen. 

De Belgische brouwerij Haacht opereert in Nederland onder de naam Bierbrouwerij de Leeuw. De brouwerij is bekend door de merken Leeuw, Primus, Tongerlo en SUPER 8. Deze bier zijn voornamelijk verkrijgbaar in de horeca. Daarom heeft de brouwerij in Nederland verschillende horecapanden, zowel in eigendom als in hoofdhuur.

“Wij zijn een echte horecabrouwerij die de aan haar verbonden horecaondernemers blijvend wil ondersteunen in deze moeilijke tijden. Ieder horecaverkooppunt vertegenwoordigt op zijn eigen wijze een maatschappelijke en sociale schakel in de maatschappij. Bijvoorbeeld om met vrienden op stap te gaan, te vergaderen of om (café)sport te bedrijven. Dit mogen we niet verloren laten gaan en wij nemen daarin ons deel van de verantwoordelijkheid”, aldus Ernst Enter, Commercieel Directeur Horeca Nederland van De Leeuw / Haacht Nederland.

Huurpenningen

Op 23 maart startte de brouwerij met de eerste ondersteuningsmaatregel. Horecaondernemers die huren van de brouwerij hoefden over de periode van 16 maart tot en met 6 april geen huurpenningen te betalen. Toen de verplichte sluiting van de horeca verlengd werd tot 28 april, deed de brouwerij hetzelfde. Nu de horeca in principe op 1 juni weer open gaat scheldt de Brouwerij over de periode 29 april tot en met 19 mei wederom de huurpenningen kwijt. Zelf betaalt de brouwerij de huurpenningen wel aan pandeigenaren door, tenzij deze laatste zelf de huurgelden gedeeltelijk of volledig kwijtscheldt.

Verruiming betalingstermijn

Daarnaast kondigde de brouwerij op 16 maart aan om de betalingstermijnen voor alle facturen vanaf 9 maart tot en met 31 juli te verruimen. Ook heeft de Brouwerij onlangs aan haar horecapartners aangegeven dat zij bierproducten uit haar assortiment, met een houdbaarheidsdatum tot en met 31 juli, kosteloos vervangen door een nieuw, vers product.

Lees ook
Actie Steun je stamkroeg levert 37.500 euro op voor de horeca

Actie Steun je stamkroeg levert 37.500 euro op voor de horeca

Op 31 maart startte de 'Steun je stamkroeg'-actie van kruidenlikeur Schrobbelèr om de horeca die vanwege het coronavirus de deuren moest sluiten een hart onder de riem te steken. De actie leverde €37.500 op voor de horeca.

Creativiteit als wapen tegen coronacrisis

Creativiteit als wapen tegen coronacrisis

De coronacrisis hakt er flink in bij de Nederlandse voedingsspeciaalzaken. De brancheverenigingen van bakkers, slagers, viswinkels en slijters zien dramatische omzetverliezen én een enorme veerkracht en creativiteit. Hoe gaan de slijters om met de coronacrisis?

Gastvrij Rotterdam verplaatst naar 2021

Gastvrij Rotterdam verplaatst naar 2021

Vanwege de verspreiding van het coronavirus en bijbehorende maatregelen heeft de organisatie van Gastvrij Rotterdam besloten om de achtste editie van de vakbeurs te verplaatsen naar 2021. De vakbeurs stond gepland van 21 t/m 23 september 2020 en vindt nu plaats van 20 t/m 22 september 2021 in Rotterdam Ahoy.