Grolsch introduceert speciaalbier Hoop

Grolsch_speciaalbier Hoop

Grolsch brengt een nieuw speciaalbier op de markt. Een lente IPA met de naam Hoop. Met de lancering roept de bierbrouwer heel Nederland op om hoopvolle verhalen met hen te delen. Deze verhalen gaat Grolsch delen via social media en bierviltjes op terrassen. "Zodat we ons samen door de laatste loodjes heen kunnen slaan."

Het speciaalbier onderdeel van een vierdelige serie speciaalbieren., Hoop, Geloof, Liefde en Geluk In juli lanceert de brouwerij het speciaalbier: Geloof. De twee, Liefde en Geluk, volgen later in 2021. De vier thema’s zijn gebaseerd op de blaadjes van een klavertjevier. De bieren worden geproduceerd in gelimiteerde oplage.

Hoop

Hoop is het eerste bier dat op de markt komt. Grolsch meesterbrouwer Marc Janssen een IPA: “Grolsch Hoop is een IPA waar ik, naast mooie hopsoorten, ook gember en lindebloesem aan heb toegevoegd. Vanaf de eerste slok, ruikt, proeft en voelt dit bier als de lente. Het is echt een IPA waarvan je weer Hoop krijgt. Ik kan persoonlijk niet wachten om deze IPA op het terras in de zon te drinken.”

#Grolschproostophoop

Met de lancering van het bier wil Grolsch zoveel mogelijk verhalen over hoop verzamelen. Deze krijgen een plek op een bierviltje, waardoor Nederlanders straks via de terrastafels inspirerende en hoopvolle verhalen opdoen en samen kunnen proosten op hoop.

Ook online komen de persoonlijke verhalen tot leven.Grolsch Meesterbrouwer Marc Janssen en foodexpert Marcus Polman gaan hierover in gesprek met verschillende Nederlanders. Daarnaast nodigt hij iedereen hier uit voor de #Grolschproostophoop. Deze sessie vindt plaats tijdens een Instagram Live op 7 mei en is te volgen via het Instagram-kanaal van Grolsch.

De komende tijd komen op verschillende terrassen door heel Nederland bierviltjes te liggen met een QR code naar het Instagram kanaal van Grolsch. Via de DM is het mogelijk om een hoopvol verhaal in te sturen. De brouwer deelt vervolgens zoveel mogelijk verhalen via social media of bierviltjes op terrastafels door heel Nederland.

 

Dossiers
Lees ook
Overname Uiltje Brewing Company door Swinkels Family Brewers

Overname Uiltje Brewing Company door Swinkels Family Brewers

Swinkels Family Brewers neemt Uiltje Brewing Company over. Met de overname verstrekt Swinkels Family Brewers het bierportfolio en Uiltje Brewing Company kan verder groeien en gebruik maken van de kennis, ervaring en capaciteit van de familiebrouwer.

Grolsch werkt aan duurzaamheid

Grolsch werkt aan duurzaamheid

Koninklijke Grolsch zette in 2020 verschillende stappen op het gebied van duurzaamheid. Zo stapte de bierbrouwer uit Enschede over op groene stroom. Dat meldt Grolsch in het onlangs gepubliceerde online Jaaroverzicht Duurzaam & Verantwoord Ondernemen 2020.

Hertog Jan schenkt horeca speciaalbier ‘Het Weerzien’

Hertog Jan schenkt horeca speciaalbier ‘Het Weerzien’

De terrassen mogen vanaf 28 april weer open. Hertog Jan viert dit met de lancering van het speciaalbier 'Het Weerzien'. De Arcense bierbrouwer schenkt 2.000 fusten van dit bier aan horecagelegenheden voor de heropening van de horeca.