Heineken brengt Italiaans bier op Nederlandse markt

9 maart 2021 Redactie BeverageNL
Foto: Heineken

Heineken brengt het Italiaans bier Birra Moretti op de Nederlandse markt. Met deze introductie wil de brouwer het pilsassortiment een extra impuls geven en inspelen op de toenemende vraag naar kwaliteitsbier. Ook de alcoholvrije variant Birra Moretti Zero komt naar Nederland.

Met Birra Moretti biedt Heineken een nieuw bier in het lagersegment. Het bier is populair in Italie, waar het 160 jaar geleden werd ontwikkeld in Udine. Het recept is volgens de brouwers sinds 1859 bijna niet veranderd. Het bier heeft een subtiel aroma van citrus en past goed bij Italiaanse gerechten. Heineken hoopt dat het bier ook in Nederland aanslaat. 

Yvonne de Liefde, Marketing Manager Birra Moretti: “De biersector in Nederland bruist en de liefde voor het lager- en pilssegment is ontzettend groot. Nog steeds is dit veruit de grootste biercategorie in Nederland. En net bij speciaalbier is ook binnen de lagercategorie behoefte aan variëteit, van lokale tot internationale bieren en verschillende smaken. In het afgelopen jaar hebben we gezien dat, zeker tijdens de sluiting van de horeca, consumenten op zoek gaan naar kwaliteitsproducten."

Birra Moretti is sinds 1996 onderdeel van Heineken. Het bier was al verkrijgbaar in meer dan veertig landen zoals de VS, Groot-Brittannië, Canada en Japan. In Nederland werd het bier nog nauwelijk verkocht, maar het komt nu in de schappen van de grote supermarkten Albert Heijn en Jumbo te liggen. Daarnaast zijn Birra Moretti en Birra Moretti Zero ook verkrijgbaar bij de horeca, zodra deze de deuren weer mogen openen. 

Altijd op de hoogte blijven?