Hooghoudt organiseert online jeneverproeverij

Hooghoudt online masterclass

Foto: Hooghoudt

Hooghoudt ziet in deze tijd van corona twee nieuwe trends ontstaan. Zoom borrels en online pubquizes. De jeneverproducent geeft hier nu een eigen draai aan en organiseert een online jeneverproeverij. Onder begeleiding van smaakexpert Laurens Speek biedt Hooghoudt de Jenever Masterclass en de Kopstoot Masterclass aan.

De aanmelding voor deze masterclasses verloopt via de website en deelnemers krijgen een proefpakket met vier verschillende miniaturen jenever thuis gestuurd om te proeven via een online sessie met Laurens Speek, de smaakexpert van Hooghoudt. De pakketten zijn ook verkrijgbaar bij verschillende slijters.

Jenever Masterclass

In de online Jenever Masterclass neemt Laurens Speek de deelnemers aan de hand door jeneverland en loodst je via Willem van Oranje en de periode voorafgaand aan de drooglegging in Amerika, langs de introductie van de jonge jenever naar de jenevers van nu. Bij deze masterclass hoort een proefpakket met daarin RAW Genever, Aged Genever 5 years, Sweet Spiced Genever en onze non-alcoholische Zero Zero 24.

Deze masterclass staat gepland voor 25 juni, 9 juli, 6 augustus, 20 augustus, 3 september en 17 september. De aanvang is 20.00 uur en het programma duurt zo'n 1,5 uur.

Kopstoot Masterclass

Zoals de naam al aangeeft staat de Kopstoot Masterclass in het teken van de kopstoot. Laurens Speek combineert bijzondere speciaalbieren met de nieuwe jenevers van Hooghoudt, zoals RAW Genever, Sweet Spiced Genever en Aged Genever 5 years. Samen met biersommelier Peter Torenbosch deelt hij zijn kennis met de deelnemers.

Het proefpakket van deze masterclass bestaat uit vier miniaturen van Hooghoudt. Per jenever wordt aangegeven welk biertype daar bij past. Deze moeten de deelnemers zelf bij hun de slijter aanschaffen. De Masterclass staat gepland op 2 juli, 13 augustus, 10 september om 20.00 uur.

 

Dossiers
Lees ook
Rebranding Hooghoudt afgerond

Rebranding Hooghoudt afgerond

Een jaar geleden startte Hooghoudt met de rebranding van de producten. Nu, oktober 2020 is dit project afgerond. Alle producten van het Groningse jenevermerk zijn voorzien van de vernieuwde huisstijl en het vernieuwde logo. Daarnaast werkte Hooghoudt hard aan de uitrol van een nieuwe generatie producten.

Distilleerderij Rutte lanceert nieuwe limited edition Oloroso Sherry Cask Jenever

Distilleerderij Rutte lanceert nieuwe limited edition Oloroso Sherry Cask Jenever

De Dordtse distilleerderij Rutte lanceert Rutte Oloroso Sherry Cask Jenever. Deze jenever heeft zeven jaar gerijpt in een sherryvat. Het is de derde limited edition van een serie van vier jenevers die in sherryvaten zijn gerijpt.

Distilleerderij Hooghoudt brengt hard seltzer op de markt

Distilleerderij Hooghoudt brengt hard seltzer op de markt

Ook Hooghoudt springt in op de hard seltzer-trend. De jenever producent brengt onder het eigen merk een hard seltzer op de markt. Dit betekent dat de Nederlandse familiedistilleerderij voor het eerst in 132 jaar een nieuwe drankcategorie toevoegt aan hun productlijn.