Horecaconcern IQ Creative kiest voor Bud

23 januari 2020

Het Amsterdamse IQ Creative gaat samenwerken met Bud. Naast het schenken van het bier in de verschillende horecavestigingen van IQ Creative zijn er ook plannen om samen met bierbrouwerij AB InBev evenementen te gaan organiseren. 

De man achter IQ Creative is Bert van der Leden. Het concern is bekend van horecaconcepten als happyhappyjoyjoy en supperclub. Sinds de introductie van Bud is Van der Leden al in gesprek met AB InBev over een samenwerking. "We zijn altijd vooruitstrevend geweest, als early adaptor moet je durven te kiezen en risico’s nemen", zegt Van der Leden. "De introductie van Bud in Nederland doet stof opwaaien. Dat tikkeltje brutale, het zelfverzekerde en het groots durven dromen, dat past bij IQ Creative. Het is niet makkelijk of vanzelfsprekend om na ruim 15 jaar deze switch te maken, maar we willen blijven vernieuwen en kiezen daarom als team voor Bud."

De samenwerking tussen Bud en IQ Creative gaat verder dan het schenken van bier. Gezamenlijk focussen de partijen zich op het tot leven laten komen van creativiteit binnen de diverse formules. Dit gaat van de organisatie van speciale evenementen tot talent een podium bieden. Het onder supperclub gevestigde Apt. wordt getransformeerd, met als doel nieuw elan in de Amsterdamse nachtscene toe te voegen.

Mark Hanssen, horecadirecteur bij bierbrouwerij AB InBev noemt de samenwerking "een belangrijke mijlpaal in onze tot nu toe succesvolle lancering." Bud werd zomer 2019 geïntroduceerd op de Nederlandse markt. Het bier is inmiddels verkrijgbaar in ruim 1800 horecazaken en in vrijwel alle A-merk supermarkten te verkrijgen. Ook zijn er partnerships met individuele horecaconcepten als Capital C en TivoliVredenburg. 

 

Altijd op de hoogte blijven?