Rebranding Hooghoudt afgerond

Hooghoudt rebranding

Foto: Hooghoudt

Een jaar geleden startte Hooghoudt met de rebranding van de producten. Nu, oktober 2020 is dit project afgerond. Alle producten van het Groningse jenevermerk zijn voorzien van de vernieuwde huisstijl en het vernieuwde logo. Daarnaast werkte Hooghoudt hard aan de uitrol van een nieuwe generatie producten, waaronder RAW Genever, de non-alcoholische Zero Zero 24 en een Hard Seltzer.

Het grootste doel van de rebranding was het merk en uiteindelijk de hele jenevercategorie meer waarde en betekenis te geven in de 21ste eeuw en het daarnaast klaar te stomen voor de internationale markt. Door een vernieuwd logo en identiteit en de lancering van een nieuwe generatie producten wilde Hooghoudt het afgelopen jaar nieuwe doelgroepen bereiken en andere markten aanboren.   

Nieuw jasje

Met het oog op ‘premiumization’ hebben de klassieke jenevers van Hooghoudt ook een nieuw jasje gekregen. De bekende klassieke en premium jenevers zijn dranken met een verhaal, ambachtelijk en authentiek bereid. Met de rebranding hebben deze flessen 'passende uitstraling' die laat zien dat het bijzondere producten zijn voor bijzondere momenten. De bekende likeuren van Hooghoudt hebben naast een restyling ook een vernieuwde naam, die meer zegt over het product en een vernieuwd receptuur met natuurlijke en zoveel mogelijk lokale ingrediënten.

“De premium jenevers en de likeuren zijn essentiële leden van de Hooghoudt familie,” zegt Arno Donkersloot, algemeen directeur Hooghoudt. “Dit waren de pioniers die de basis hebben gelegd voor het merk en aan de wieg staan van de nieuwste line-up met onder meer RAW Genever, Sweet Spiced Genever en Hard Seltzer. Met meer kwaliteit, ambacht en een premium uitstraling maken we van deze oude vertrouwde een bijzonder product voor bijzondere momenten.”

Dossiers
Lees ook
Zaanshine Distilleerderij valt in de prijzen

Zaanshine Distilleerderij valt in de prijzen

De Zaanshine Distilleerderij viel de afgelopen periode twee keer in de prijzen. De jenever Genièvre de Zaan kreeg zilver bij de International Wine & Spirit Competition. En de Gin Sumac viel in de prijzen tijdens het Gin Fever Festival 2019.

Oprichting Distillers Academy

Oprichting Distillers Academy

In Schiedam is de Distillers Academy opgericht. Volgens de website "dé plek voor iedere fan en fijnproever, die zich smakelijk en vermakelijk wil verdiepen in de bijzondere wereld van ‘het gedistilleerd’." Jenever hoort bij Schiedam. In de achttiende en negentiende eeuw ontwikkelde de stad tot het centrum van de jenever-industrie. Hieraan dankt Schiedam...

Hertog Jan Vatgerijpt 2019 is gerijpt in jenevervaten

Hertog Jan Vatgerijpt 2019 is gerijpt in jenevervaten

In Arcen vindt op 16 maart de presentatie van Hertog Jan Vatgerijpt 2019 plaats. Dit Grand Prestige Bier is gerijpt in vaten van drie Nederlandse jeneverdistillateurs: Hooghoudt, Rutte en Zuidam. Daarnaast is samenwerking met Hooghoudt voor het eerst ook een unieke jenever gedestilleerd. Hertog Jan Vatgerijpt wordt gerijpt in vaten waar jenever met...