Rebranding Hooghoudt afgerond

Hooghoudt rebranding

Foto: Hooghoudt

Een jaar geleden startte Hooghoudt met de rebranding van de producten. Nu, oktober 2020 is dit project afgerond. Alle producten van het Groningse jenevermerk zijn voorzien van de vernieuwde huisstijl en het vernieuwde logo. Daarnaast werkte Hooghoudt hard aan de uitrol van een nieuwe generatie producten, waaronder RAW Genever, de non-alcoholische Zero Zero 24 en een Hard Seltzer.

Het grootste doel van de rebranding was het merk en uiteindelijk de hele jenevercategorie meer waarde en betekenis te geven in de 21ste eeuw en het daarnaast klaar te stomen voor de internationale markt. Door een vernieuwd logo en identiteit en de lancering van een nieuwe generatie producten wilde Hooghoudt het afgelopen jaar nieuwe doelgroepen bereiken en andere markten aanboren.   

Nieuw jasje

Met het oog op ‘premiumization’ hebben de klassieke jenevers van Hooghoudt ook een nieuw jasje gekregen. De bekende klassieke en premium jenevers zijn dranken met een verhaal, ambachtelijk en authentiek bereid. Met de rebranding hebben deze flessen 'passende uitstraling' die laat zien dat het bijzondere producten zijn voor bijzondere momenten. De bekende likeuren van Hooghoudt hebben naast een restyling ook een vernieuwde naam, die meer zegt over het product en een vernieuwd receptuur met natuurlijke en zoveel mogelijk lokale ingrediënten.

“De premium jenevers en de likeuren zijn essentiële leden van de Hooghoudt familie,” zegt Arno Donkersloot, algemeen directeur Hooghoudt. “Dit waren de pioniers die de basis hebben gelegd voor het merk en aan de wieg staan van de nieuwste line-up met onder meer RAW Genever, Sweet Spiced Genever en Hard Seltzer. Met meer kwaliteit, ambacht en een premium uitstraling maken we van deze oude vertrouwde een bijzonder product voor bijzondere momenten.”

Dossiers
Lees ook
Gin Festival breidt uit naar Eindhoven

Gin Festival breidt uit naar Eindhoven

Het Gin Festival komt naar Eindhoven. Dit festival speelt in op de populariteit van de drank in Nederland en is de plaats om kennis te maken met nieuwe en oude gin. Vier jaar geleden vond de eerste editie plaats in Amsterdam. Het jaar kwamen hier de edities in Utrecht en Rotterdam bij. Dit jaar komt het festival voor het eerst naar Den Haag, Leiden...

Tegenvallende halfjaarresultaten Lucas Bols

Tegenvallende halfjaarresultaten Lucas Bols

Drankproducent Lucas Bols heeft het afgelopen halfjaar (april t/m september) minder jenever en vieux verkocht. De totale opbrengst bedroeg 47,8 miljoen euro, wat een verlaging van 2 procent betekent ten opzichte van vorig jaar. De verkopen van de lokale merken daalden met 11,1 procent op jaarbasis. Naast de tegenvallende verkopen had Lucas Bols ook...

Rutte maakt jenever naar 100 jaar oud recept

Rutte maakt jenever naar 100 jaar oud recept

Sinds 1872 stookt Rutte gin, jenever en diverse likeuren in het centrum van Dordrecht. Dit jaar brengt de distilleerderij Paradyswyn opnieuw uit. Daarnaast komt de nieuwe jenever, Old Tom op de markt. Paradyswijn Paradyswyn is een 100% moutwijn jenever. Door de jarenlange lagering op eikenhout beschikt deze drank over een rijke smaakintensiteit. Deze...