White Claw komt naar Nederland

White Claw Hard Seltzer

De hard seltzers van White Claw zijn in de Verenigde Staten erg populair. Ook in Nederland komen er steeds meer varianten van dit drankje op de markt. Daarom steekt het merk de Atlantische Oceaan over en is nu ook verkrijgbaar in Nederland.

Seltzer betekent water met prik, waarbij in een hard seltzer alcohol is toegevoegd. Het drankje bevat minder calorieën dan bier of mixdrankjes. White Claw is in de Verenigde Staten een van de meest populaire merken met een marktaandeel van 66 procent.

In Nederland wordt verantwoord drinken en een bewustere levensstijl steeds belangrijker. Hard seltzers vormen een alternatief voor bier. Daarom lanceren steeds meer merken in Nederland verschillende soorten hard seltzers. White Claw komt hier nu bij. Het merk brengt drie varianten op de Nederlandse markt: Natural Lime, Raspberry en Black Cherry.

Lees ook
Ondernemers brengen BOZU Vodka Soda op de markt

Ondernemers brengen BOZU Vodka Soda op de markt

Brend Koolhof en Gianluca De Leo brengen BOZU Vodka Soda op de Nederlandse markt. Dit is een Hard Seltzer, gemaakt van zuivere wodka en vrij van suiker, zoetstof, koolhydraten en gluten. Het drankje bevat 70 calorieën.

Amerikaanse jongeren drinken liever seltzer dan bier

Amerikaanse jongeren drinken liever seltzer dan bier

Zomer 2019 kozen veel Amerikaanse jongeren voor (spiked) seltzer, een caloriearm alcohol-alternatief voor bier. In de Verenigde Staten nam de vraag naar bier af, terwijl de verkoop van seltzer verdriedubbelde. Slaat deze trend ook over naar Nederland?