Palm presenteert nieuw bier Palm Session IPA

Palm Session IPAPalm Session IPA is het nieuwe bier van Palm, dat deze week op de markt komt. Dit nieuwe frisse bittere bier combineert een volle smaak met een toegankelijk alcoholpercentage van slechts 3,5 procent. Producent Swinkels Family Brewers heeft hoge verwachtingen van Palm Session IPA en speelt hiermee in op de trend van smaakvol bier met een lager alcoholpercentage.

Een op de drie drinkers van speciaalbier kiest dit jaar voor een product met minder alcohol blijkt uit het onlangs gepubliceerde Nationaal Bieronderzoek. Met Palm Session IPA hoopt Palm precies het juiste bier aan te bieden. Het is een verfrissend Belgisch amber bier met fris-bittere hoptoetsen door het gebruik van dry hopping met Simcoe hop. Gewoonlijk hebben IPA’s een alcoholpercentage van 5 procent of hoger, wat de bieren hun volle smaak geeft. Palm Session IPA biedt diezelfde volle smaak, maar dan met de helft minder alcohol. Palm Session IPA valt op door het fel oranje design om nieuwe consumenten aan te trekken.

Erik Soeteman, Marketing Manager Nederland van Swinkels Family Brewers: “Palm heeft een naam hoog te houden als het gaat om doordrinkbare bieren vol van smaak. Deze Palm Session IPA past heel goed in de strategie van Palm die de consument smaakvolle alternatieven voor pils wil bieden. De innovatie speelt tegelijkertijd in op de trend van bieren die wat lager in alcohol zijn maar dezelfde, volle smaak bieden als alcoholrijkere varianten. Het is voor ons een bewuste keuze om Palm als merk nog breder relevant te maken voor zowel de consument als de ondernemer. Wij hebben hoge verwachtingen van dit nieuwe bier dat bovendien ook nog concurrerend is geprijsd.”