Bockbierseizoen start met oproep #vroegnaardekroeg

Bockbieren 2008_wikimedia

Foto: Wikimedia

Op de eerste maandag van oktober start het bockbierseizoen. Vanwege de coronamaatregelen kunnen de Nederlandse bierbrouwers niet, zoals gewoonlijk, bijeen komen om de nieuwe bockbieren te proeven. Daarom roepen de brouwers consumenten op om vroeger naar de kroeg te gaan. Ze steunen hiermee de boodschap #vroegnaardekroeg.

Lucie Wigboldus, directeur Nederlandse Brouwers op de website: "Eigenlijk hadden we nu een bockbierbijeenkomst gehad met brouwers en bierrelaties om de nieuwe bockbieren van dit jaar samen te proeven. Door COVID-19 kon deze bijeenkomst dit jaar helaas niet doorgaan. Toch hopen we dat consumenten van deze mooie seizoensbieren gaan genieten. En dan het liefst ‘vroeg in de kroeg’, want nu de horeca al om 22.00 uur moet sluiten, hebben zij het extra zwaar."

#vroegnaardekroeg

Vanwege de toename van het aantal coronabesmettingen gelden sinds 29 september aangescherpte coronamaatregelen. Een daarvan is dat de horeca om 22.00 uur dicht moet. Dit betekent dat ze na 21.00 geen nieuwe gasten toe mogen laten. Daarom startte op social media de actie #vroegnaardekroeg, die gesteund wordt door de bierbrouwers. De actie roept consumenten op om vroeger naar zijn of haar favoriete kroeg te gaan, zodat "de gezellige gouden momenten net zo lang duren als anders".  

Online bockbierproeverij

Vanwege de coronamaatregelen kan ook de gebruikelijke bockbierbijeenkomst niet plaatsvinden. Daarom organiseert Nederlandse Brouwers op 23 oktober een online bockbierproeverij gegeven door gediplomeerd biersommelier Fiona de Lange. Hiervoor heeft Nederlandse Brouwers een speciale Facebook-winactie opgezet.

Dossiers
Lees ook
James Thompson nieuwe Chief Commercial Officer Heineken

James Thompson nieuwe Chief Commercial Officer Heineken

De Brit James Thompson wordt de nieuwe Chief Commercial Officer bij Heineken. Hij volgt Jan Derck van Karnebeek op die na 27 jaar heeft besloten om Heineken te verlaten.

Bierverkoop daalt door sluiting van horeca

Bierverkoop daalt door sluiting van horeca

Vanwege de coronamaatregelen moest de horeca halverwege de maand oktober de deuren sluiten. Dit had een groot effect op de verkoop van bier. De bierverkoop daalde in oktober met 26,7 procent. De afname in de horeca was 85,2 procent lager en de thuisconsumptie groeide met 0,7 procent.

Heineken neemt Texelse Bierbrouwerij over

Heineken neemt Texelse Bierbrouwerij over

Heineken Nederland heeft de Texelse Bierbrouwerij overgenomen. De Texelse bierbrouwer verwacht door de overname verder te kunnen groeien. Zowel de distributie als de brouwcapaciteit zal op een 'passende en duurzame wijze' geoptimaliseerd worden.