De Kuyper Royal Distillers is Likeur Producent van het Jaar

Koninklijke De Kuyper

Bij de Tasting Awards op de International Spirits Challenge (ISC) 2019 viel De Kuyper Royal Distillers twee keer in de prijzen. Niet alleen won De Kuyper de overall highlight trophy Likeur Producent van het Jaar. Ook kreeg de distilleerderij een trofee in de categorie likeuren voor Cherry Heering. No.3 London Dry Gin van Berry Bros & Rudd won de hoofdprijs, de Supreme Spirit award.

De International Spirits Challenge is een prestigieuze wedstrijd voor de gedistilleerd industrie. Dit jaar vond de wedstrijd voor de 24e keer plaats. Er waren meer dan 1700 inzendingen uit meer dan 70 landen, verdeeld over verschillende categorieën, zoals Schotse whisky, rum en likeuren. Een onafhankelijke internationale jury van 50 man beoordeelde alle inzendingen. Deze worden blind geproefd en krijgen een score op basis van het aroma, uiterlijk, smaak en afdronk. De scores bepalen welke dranken worden beloond met een trofee, goud, zilver of brons. 

De prijzen die worden uitgereikt bij International Spirits Challenge worden gezien als de meest gerespecteerde en gewilde bekroningen voor de gedistilleerd industrie. De Kuyper scoorde deze editie goed. Naast de highlight trophy Likeur Producent van het Jaar en de trofee voor Cherry Heering, ontving de distilleerder ook nog twee gouden, negen zilveren en twee bronzen medailles.

“Het is een enorme eer voor ons om deze twee prijzen te winnen op de International Spirits Challenge dit jaar", zegt Mark de Witte, CEO van De Kuyper, in Entree Magazine. "Het resultaat onderstreept de ultieme kwaliteit van onze producten en erkent onze expertise en onze dagelijkse inspanningen om de beste likeuren ter wereld te distilleren, zodat iedereen kan genieten van heerlijke cocktails,” 

Dossiers
Lees ook
Cavalli ontwerpt fles voor Disaronno

Cavalli ontwerpt fles voor Disaronno

Disaronno laat beroemd modemerk Roberto Cavalli ‘limited edition’-flessen ontwerpen De opbrengst van deze jaarlijkse samenwerking met een modemerk komt ten goede aan het ontwikkelingsproject Fashion 4 Development. Disaronno, ’s werelds favoriete Italiaanse likeur, krijgt voor de feestdagen tijdelijk een unieke nieuwe look die ontworpen is door Roberto...

Nieuwe internationale campagne voor Licor 43

Nieuwe internationale campagne voor Licor 43

Spaans likeurmerk heeft na zeven jaar nieuwe TV commercial gelanceerd Amsterdam, september 2015 - Het Spaanse drankmerk Licor 43 heeft een nieuwe internationale marketingcampagne gelanceerd. Sinds 4 september is de gloednieuwe TV commercial in Nederland te zien. Het opzwepende ritme, de hartstochtelijke dans en het Spaanse temperament onderstrepen waar...

Koninklijke De Kuyper met Rutte naar de beurs

Koninklijke De Kuyper met Rutte naar de beurs

Op Dranken Pakket Expo legt Koninklijke de Kuyper het accent op komende najaarsperiode met de introductie van Chocolate Orange. Naast Lemon Cheesecake is dit de tweede smaakvariant in de ‘after-dinnerlijn van verwenproducten in een 35-centiliterflesje voor een aantrekkelijke consumentenprijs. Ook de cadeauartikelen voor de feestdagenworden niet vergeten;...