Fiorito Limoncello zoekt investeerders om de wereld te veroveren

8 november 2018

Fiorito Limoncello De Nederlandse broers Franco en Benno Fiorito willen hun Fiorito Limoncello internationaal op de markt brengen. Hiervoor hebben ze een investering nodig van minimaal 180.000 euro. Om dit geld bij elkaar te krijgen, starten ze een equity-crowdfundingcampagne.

"Voor ons is het nu tijd om een volgende stap te maken en het merk internationaal uit te rollen," zegt Franco Fiorito. "Dit kunnen we doen door de strategische samenwerking met Koninklijke De Kuyper en hun internationale netwerk." In eerste instantie willen de broers zich richten op de Verenigde Staten. Om de verpakkingen aan te passen en de sales en marketing op te zetten hebben ze een investering nodig van minimaal 180.000 en maximaal 1.500.000 euro.

Equity-crowdfundingcampagne

Er is gekozen voor een equity-crowdfundingcampagne, zodat de fans mee kunnen profiteren van het succes van de limoncello. Franco: "Zij krijgen straks de unieke kans om onderdeel te worden van ons familiebedrijf. Uit een onderzoek blijkt namelijk dat zowel onze verkooppartners als consumenten het leuk zouden vinden om samen met ons de wereld te veroveren, omdat ze trots zijn op dit Nederlandse merk. Wij geloven heilig dat je moet delen om te kunnen vermenigvuldigen. Deelnemen kan al vanaf 100 euro."

Fiorito is het eerste Nederlandse drankmerk dat geld ophaalt door middel van equity-crowdfunding. Hiervoor maakt het bedrijf gebruik van het Britse crowdfundingplatform Crowdcube. Equity-crowdfuning is een nieuw model voor ondernemers, waarbij fans en vrienden aandeelhouder worden en er geen banken of angel-investors nodig zijn. Crowdcube ontving in 2013 toestemming van FCA (Financial Conduct Authority) om de mogelijkheid te geven om aandeelhouder te worden in bedrijven die zijn gevestigd in Groot-Brittannië en biedt sinds kort ook buitenlandse bedrijven de kans om van dit netwerk gebruik te maken.

Fiorito Limoncello

Franco en Benno Fiorito ontdekten limoncello bij hun familie in Sicilië. Zij namen het familierecept mee naar Nederland, waarna zij begonnen met het maken van limoncello in hun keuken, die al snel gretig aftrek vond onder vrienden. Toen er bestellingen binnenkwamen van Italiaanse toprestaurants, besloten zij de limoncello op de markt te brengen. De ambachtelijk gemaakte likeur won al snel internationale prijzen. Fiorito Limoncello kreeg eerder het keurmerk ‘superiore’ en werd in maart uitgeroepen tot beste limoncello ter wereld.

Altijd op de hoogte blijven?