Meer weten met big data in 60 minuten

big data boekcover

“Het is een enorme groeimarkt in Nederland waar nog te weinig belangstelling voor is.’” Zo noemt technologiedeskundige Dik Bijl het gebruik van big data in het bedrijfsleven. “Bedrijven onderschatten de mogelijkheden en denken dat het alleen iets is voor grote organisaties met veel financiële middelen.” In zijn boek “Meer weten met big data in 60 minuten”, ontkracht hij dit beeld.

De boodschap: Je hoeft geen Google te heten om gebruik te kunnen maken van big data. Op deskundige wijze beschrijft hij de ontwikkeling van de steeds goedkoper wordende kunstmatige intelligentie en de grote voordelen die dat met zich meebrengt. Refererend naar grote bedrijven als Netflix, legt Bijl daarna de link tussen het gebruik van big data en het succesvolle inspelen op de behoeften van klanten.

Wil je als ondernemer weten hoe je de klant ook op lange termijn tevreden kunt houden? Lees dan dit boek. “Want cijfers liegen niet.”

Meer weten met big data in 60 minuten van Dik Bijl is verkrijgbaar bij Bazarow, de online boekhandel die meer dan 1,5 miljoen titels binnen 24 uur kan leveren.

Titel: Meer weten met Big data in 60 minuten | ISBN: 9789461263629 | Prijs: € 12,50

Dossiers
Lees ook
Even sparren met een doorgewinterde adviseur

Even sparren met een doorgewinterde adviseur

Het zijn bijzonder uitdagende tijden voor iedereen met een winkel of ander klein bedrijf. Supermarkten ervaren topdrukte, andere winkels zijn gesloten. Iedereen maakt zich zorgen over de gezondheid van klanten en personeel.

Detailhandel en horeca verwachten verslechtering economisch klimaat

Detailhandel en horeca verwachten verslechtering economisch klimaat

De detailhandel en de horeca verwachten dat het economisch klimaat de komende maanden gaat verslechteren.Over de verwachte omzet en personeelssterkte zijn deze ondernemers per saldo nog wel positief, maar minder dan in voorgaande jaren. Dat blijkt uit de Conjunctuurenquête Nederland van het CBS.

FSIN: Supermarkten en speciaalzaken profiteren van coronacrisis

FSIN: Supermarkten en speciaalzaken profiteren van coronacrisis

De coronacrisis heeft grote gevolgen voor de maatschappij en de economie. Ook de verschillende foodkanalen merken de effecten. Terwijl de horeca grote omzetklappen oploopt, zien de supermarkten een flinke stijging van de omzet. Ook speciaalzaken als de bakker, slager en slijter kunnen profiteren.