Naar een gezond groeibedrijf

cover naar een gezond groiebedrijf in vijf stappen

Wie had tien jaar geleden kunnen denken dat we onze wasmachines, maaltijden en dagelijkse boodschappen tegenwoordig vooral online bestellen? Dat e-health en m-health gemeengoed worden, dat we auto’s steeds vaker delen (beschikbaarheid is immers belangrijker dan bezit) en dat er volop wordt geëxperimenteerd met zelfsturende auto’s?

De techniek, de maatschappij én ook de behoeften van klanten blijven veranderen. Er ontstaan nieuwe concurrenten en andere verdienmodellen. Hoe kun je daar als organisatie het best op reageren? Hoe zorg je dat je bedrijf vandaag én morgen succesvol is? Door het groeilandschap van je bedrijf te schetsen en nieuwe groeipaden te bewandelen.

Maar hoe doe je dat? Hoe kun je als bedrijf succesvol groeien in een steeds veranderende wereld? De antwoorden die Jansen en Mom, beiden hoogleraar in Rotterdam, presenteren, zijn gebaseerd op grondig wetenschappelijk onderzoek. Daarbij gaat het niet alleen om grote, lang bestaande ondernemingen, maar ook
om start-ups, scale-ups en het mkb. De bedrijven in het boek fungeren als voorlopers in het managen van hun bedrijf, het aansturen van mensen en het ontdekken, verkennen en ontwikkelen van nieuwe groeipaden.

 

Dossiers
Lees ook
De onderneming en beperkte gemeenschap van goederen

De onderneming en beperkte gemeenschap van goederen

Met ingang van 1 januari 2018 is het huwelijksgoederenregime ingrijpend veranderd. Indien u vóór 1 januari 2018 in het huwelijksbootje bent gestapt, geldt de algehele wettelijke gemeenschap van goederen. Zo valt bij ondernemers ook de eigen zaak na het huwelijk in de gemeenschap.

Ongekend talent

Ongekend talent

In de voedingsmiddelenbranche groeit het tekort aan medewerkers. Een van de manieren om dat gat mogelijk te vullen, is om buiten de gebaande paden te gaan. Het boek ‘Ongekend Talent’ kan hierbij helpen als je overweegt mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in te gaan zetten.

Goed teamwerk - Karin Derksen

Goed teamwerk - Karin Derksen

Lukt het jou en je team om het beste resultaat uit de samenwerking te halen? Heeft iedereen er plezier in en zijn alle betrokkenen tevreden? Als dat niet (altijd) lukt, ben je geen uitzondering. Zowel in de praktijk als uit onderzoek blijkt dat het rendement en werkplezier in teams vaak tegenvalt.