Nederlandse ondernemers met een alcoholvrije visie

Sir james 101

In Nederland is steeds meer aandacht voor alcoholvrije dranken. Deze groei bestaat uit een combinatie van een maatschappelijke trend en een ruimer en beter aanbod van alcoholvrije dranken, aldus Rambert de Lange en Vincent Yilmaz, ondernemers achter het alcoholvrije merk Sir. James 101. 

In het voorjaar van 2019 is Sir. James 101 ontstaan toen De Lange en Yilmaz tegen een goede receptuur voor een alcoholvrije gin-tonic aanliepen. Kort daarna is Sir. James 101 ontwikkeld. “We wilden een goede alcoholvrije drank met een exclusieve uitstraling maken die betaalbaar is voor iedereen”, vertelt De Lange. Al snel kwam de gin-tonic in het assortiment van allerlei slijterijen en webshops. Door het succes van de gin-tonic is het merk begin dit jaar uitgebreid met een mojito en is er onlangs een derde variant toegevoegd in de vorm van een bitter aperitif waarmee heerlijke spritz dranken gemaakt kunnen worden - allemaal alcoholvrij dus.

“In vergelijking met de andere dranken die wij verkopen groeit Sir. James 101 het hardst. Daarmee wordt voor ons duidelijk hoe relevant alcoholvrij tegenwoordig is”, aldus De Lange. De keerzijde van alcoholvrij is dat de smaak toch nog iets anders is dan de alcoholhoudende variant. Het mondgevoel van alcohol is vrijwel niet na te bootsen. Toch heeft Sir. James 101 gouden medailles in de wacht weten te slepen tijdens een ‘no & low alcohol contest’ in Londen voor de mojito en de gin-tonic. Een goed alternatief dus!

Dossiers
Lees ook
Hooghoudt start campagne Try January

Hooghoudt start campagne Try January

Inhakend op Dry January start Hooghoudt met de campagne Try January. Het Groningse jenevermerk roept mensen op om kennis te maken met het snel groeiende non-alcoholische drank-segment. De hoofdrol is weggelegd voor Hooghoudts Zero Zero 24.

Bavaria start campagne 'Zo. Als pils'

Bavaria start campagne 'Zo. Als pils'

Brouwerij Bavaria, onderdeel van Swinkels Family Brewers, is gestart met de campagne ‘Zo. Als pils’. Deze campagne is gericht op de nieuwe Bavaria 0.0%. Het doel is dat consumenten het nieuwe 0.0% bier gaan proeven.

High Five voor het tiende jaar op rij gekozen als één van de World's Best Bars

High Five voor het tiende jaar op rij gekozen als één van de World's Best Bars

Voor het tiende jaar op rij is High Five in Tokyo gekozen als 1 van de World’s 50 Best Bars. Dit maakt High Five de meest consistente bar ooit in deze lijst. Daarom werd de bar dit jaar onderscheiden met de ‘Heering Legend of the List’ award, een bekroning op het werk van High Five-oprichter Hidetsugu Ueno en zijn team. Ueno doet graag de geheimen...