Nieuwe fles voor Bavaria's 300e verjaardag

Bavaria_nieuwe fles_PB

Ter gelegenheid van het 300-jarig bestaan zit Bavaria in een nieuw flesje. Owens-Illinois, Inc (OI) ontwikkelde de nieuwe donkerbruine fles. De fles heeft een lange, strakke hals met daarin het bekende Bavaria-kompas in embossing. Ook het etiket is aangepast en is nu Royal Blue. Een verwijzing naar het predicaat Koninklijk wat de brouwerij sinds eind maart mag dragen. 

“Innovatie en kwaliteit hebben bij Bavaria door de geschiedenis heen altijd centraal gestaan”, vertelt Patrick Waegemakers, Segment Manager Beer, Spirits and Wines Packaging Benelux. “Dat is bij de zevende generatie van de Familie Swinkels, die nu het bedrijf leidt, niet anders. De afgelopen twee jaar heeft O-I samengewerkt met zowel het bedrijf als met het designbureau om een nieuwe, innovatieve, eigen model 30cl bierfles te ontwikkelen. Het was een intensief proces waaraan het hele O-I team, waaronder het team van de glasfabriek in Leerdam, zijn kennis en ervaring heeft bijgedragen.”

Dossiers
Lees ook
Drankenbranche in de media -week 19

Drankenbranche in de media -week 19

Nederlandse wijnjaar 2021, zorgen om Oekraïense wijnbouw en een interview met een brew master van AB InBev. Wat kwam er afgelopen week over de drankenbranche voorbij in andere media?

Grolsch voert geen reclamecampagne rondom WK Voetbal

Grolsch voert geen reclamecampagne rondom WK Voetbal

Bierbrouwer Grolsch gaat geen reclamecampagne opzetten rondom het WK Voetbal. Volgens een woordvoerder is dit besluit genomen door “een samenloop van omstandigheden”, waaronder de internationale kritiek op de mensenrechtensituatie in Qatar.

Drankenbranche in de media -week 18

Drankenbranche in de media -week 18

Kwartaalcijfers AB Inbev, Wijn is beter voor gezondheid dan bier of sterke drank en voorbereidingen voor statiegeld op blikjes. Wat kwam er afgelopen week in de media voorbij over de drankenbranche?