The Sadistic Wizard Brewery winnaar Cannibale Royale & Two Chefs Brewing Homebrew Competition

The Sadistic Wizard Brewery wint finale Cannibale Royale Homebrew Competition

The Sadistic Wizard Brewery won zondag 29 augustus met het bier Makeatutara de finale van de Cannibale Royale & Two Chefs Brewing Homebrew Competition. Two Chefs Brewing gaat samen met de winnaar 2500 liter van het bier brouwen dat bij alle vijf de vestigingen van Cannibale Royale wordt verkocht.

Vijf amateurbrouwers gingen in Cannibale Royale & Two Chefs Brewing Homebrew Competition de strijd met elkaar. De vakjury, bestaande uit Gavan Goossen (mede-oprichter Cannibale Royale), Thomas Wijns (oprichter de BierBalie), Sanne Slijper (één van de Two Chefs), Monique ten Kortenaar (Lucas Bols/Wynand Fockink), Oscar Blok (bedrijfsleider Cannibale Royale Handboog) en Klaas Evenhuis (mede-oprichter van Wild van Wild), wees de Makeatutara Milkshake IPA als winnaar aan.

Makeatutara Milkshake IPA

Als prijs wordt er 2500 liter Makeatutara Milkshake IPA gebrouwen bij Two Chefs Brewing en verkocht bij Cannibale Royale. Gavan Goosen, mede-oprichter van Cannibale Royale: "Vanwege de volle en krachtige smaken gaat deze IPA perfect samen met een mooie ribeye of een sappige burger met gegrilde groenten. We nodigen gasten dan ook van harte uit om het te komen proberen en zelf te ervaren wat een geweldige combinatie goed vlees en goed speciaalbier vormen. En natuurlijk feliciteren wij The Sadistic Wizard Brewery van harte met zijn zeer verdiende overwinning!”

The Sadistic Wizard Brewery

Tom Elderbroek, Roy Zonneveld en Jordi Zonneveld vormen samen The Sadistic Wizard Brewery. Zij creëerden de Milkshake IPA met de naam Makeatutara, de god van de onderwereld van de Maori. "Als je twaalf van deze biertjes drinkt dan kom je ‘m tegen", beweert Jordi. Over welk gevoel het winnende biertje moet overbrengen zijn de mannen eensgezind. "Beter een klap in je gezicht dan een aai over je bol”, aldus de mannen van The Sadistic Wizard Brewery.

Dossiers
Lees ook
Drankenbranche in de media -week 19

Drankenbranche in de media -week 19

Nederlandse wijnjaar 2021, zorgen om Oekraïense wijnbouw en een interview met een brew master van AB InBev. Wat kwam er afgelopen week over de drankenbranche voorbij in andere media?

Grolsch voert geen reclamecampagne rondom WK Voetbal

Grolsch voert geen reclamecampagne rondom WK Voetbal

Bierbrouwer Grolsch gaat geen reclamecampagne opzetten rondom het WK Voetbal. Volgens een woordvoerder is dit besluit genomen door “een samenloop van omstandigheden”, waaronder de internationale kritiek op de mensenrechtensituatie in Qatar.

Drankenbranche in de media -week 18

Drankenbranche in de media -week 18

Kwartaalcijfers AB Inbev, Wijn is beter voor gezondheid dan bier of sterke drank en voorbereidingen voor statiegeld op blikjes. Wat kwam er afgelopen week in de media voorbij over de drankenbranche?