Whiskymerk The Glenlivet richt zich op nieuwe generatie

The Glenlivet

Whiskymerk The Glenlivet, wil met een eigentijdse visie en nieuwe design whisky toegankelijk maken voor een nieuwe generatie. Volgens het merk kan whisky behoorlijk intimiderend zijn en dat houdt mensen op afstand, die het eigenlijk wel zouden willen proberen. Als het aan de single malt whisky-producent ligt, verandert dit. Als het aan de single malt whisky-producent ligt, verandert dit. 

Enkele jaren geleden introduceerde The Glenlivet de Founder’s Reserve om een nieuwe generatie te bereiken. Deze toegankelijke whisky heeft een zachte en fruitige smaak en een opvallende blauwe label. De volgende stap van het merk is een nieuw design voor hun complete portfolio. De nieuwe look verbeeld de essentie van het merk: een merk met veel historie, maar met een eigentijdse benadering en visie. Met de moderne en kleurrijke labels nodigt het merk een nieuwe generatie uit om Single Malt Whisky te ontdekken. 

Daarnaast moedigt het merk consumenten aan om whisky te mixen. Iets wat volledig tegen de regels van de ‘kenners’ in gaat, terwijl whisky zich met zijn complexe smaken juist heel goed leent om te mixen. Zo wordt in Schotland whisky al sinds de 18e eeuw gemixt met hete thee. The Glenlivet adviseert een mix van whisky met mate ijsthee. De zachte citroen en sinaasappel-smaken van de thee gaan volgens het merk goed samen met de whisky.

 

Dossiers
Lees ook
Hertog Jan presenteert de nieuwe Grand Prestige Vatgerijpt

Hertog Jan presenteert de nieuwe Grand Prestige Vatgerijpt

Bierbrouwerij Hertog Jan presenteert een nieuwe Grand Prestige Vatgerijpt. Het bier van de vierde editie van de Grand Prestige heeft negen maanden gerijpt in houten vaten van vier Schotse distilleerderijen, elk met een heel eigen karakter.

De whisky van Johnnie Walker zit vanaf 2021 in papieren fles

De whisky van Johnnie Walker zit vanaf 2021 in papieren fles

Vanaf 2021 zit de whisky van het merk Johnnie Walker in een plasticvrije fles. De nieuwe verpakking is gemaakt van op basis van houtpulp. Dat laat het moederbedrijf Diageo weten in een persbericht.

Patisserie de Rouw introduceert de Wereldse Whiskytruffel

Patisserie de Rouw introduceert de Wereldse Whiskytruffel

Vijf jaar geleden werd Patisserie de Rouw in Vught verbouwd. Eigenaren Doris en Arthur de Rouw vieren dit lustrum met de introductie van de Wereldse Whiskytruffel. De banderol van de truffelverpakking vertelt het verhaal van de ontwerpers van het interieur en de kenmerkende voorpui van de patisserie.