Whiskymerk The Glenlivet richt zich op nieuwe generatie

The Glenlivet

Whiskymerk The Glenlivet, wil met een eigentijdse visie en nieuwe design whisky toegankelijk maken voor een nieuwe generatie. Volgens het merk kan whisky behoorlijk intimiderend zijn en dat houdt mensen op afstand, die het eigenlijk wel zouden willen proberen. Als het aan de single malt whisky-producent ligt, verandert dit. Als het aan de single malt whisky-producent ligt, verandert dit. 

Enkele jaren geleden introduceerde The Glenlivet de Founder’s Reserve om een nieuwe generatie te bereiken. Deze toegankelijke whisky heeft een zachte en fruitige smaak en een opvallende blauwe label. De volgende stap van het merk is een nieuw design voor hun complete portfolio. De nieuwe look verbeeld de essentie van het merk: een merk met veel historie, maar met een eigentijdse benadering en visie. Met de moderne en kleurrijke labels nodigt het merk een nieuwe generatie uit om Single Malt Whisky te ontdekken. 

Daarnaast moedigt het merk consumenten aan om whisky te mixen. Iets wat volledig tegen de regels van de ‘kenners’ in gaat, terwijl whisky zich met zijn complexe smaken juist heel goed leent om te mixen. Zo wordt in Schotland whisky al sinds de 18e eeuw gemixt met hete thee. The Glenlivet adviseert een mix van whisky met mate ijsthee. De zachte citroen en sinaasappel-smaken van de thee gaan volgens het merk goed samen met de whisky.

 

Dossiers
Lees ook
Jack Daniel’s lanceert rye whiskey

Jack Daniel’s lanceert rye whiskey

De Jack Daniel’s distilleerderij ontwikkelt een nieuwe versie van Amerika’s oorspronkelijke whisky: de Jack Daniel’s Tennessee Rye. Deze bestaat uit zeventig procent rogge, achttien procent maïs en twaalf procent gemoute gerst.

The Roast Room verwerkt Highland Park whisky’s in gerechten

The Roast Room verwerkt Highland Park whisky’s in gerechten

Onlangs lanceerde The Roast Room de menukaart voor de wintermaanden november en december. In een aantal gerechten zijn verschillende soorten Highland Park whisky’s verwerkt. De inspiratie hiervoor haalden de chef-kok, Marco Geurts en Bram Kaplan van Maxxium uit het nieuwe barbecue boek van The Bastard.

Droge worst van B&L met whisky

Droge worst van B&L met whisky

Brandt & Levie lanceert hun nieuwste product: een droge worst waarvoor ze deze keer de krachten bundelen met het Schotse whiskymerk Laphroaig.