Alcoholvrij craft bier op tap van Lowlander

Lowlander Beer op tap

Alcoholvrij bier is populair. Daarom lanceert botanisch brouwer Lowlander alcoholvrije craft bier voor op de tap. Twee van hun best verkopende non-alcoholische botanisch gebrouwen bieren zijn beschikbaar voor de tap: de 0.00% Wit en de 0.3% I.P.A..

Steeds meer consumenten kiezen er bewust voor om alcohol tijdelijk of voor een langere tijd over te slaan. De trend is het meest zichtbaar bij de ‘Generatie Z’ consument, waarbij nu al een derde van de consumenten tussen 18-25 aangeven dat ze nooit alcohol consumeren. In Nederland is momenteel één op de twintig bieren alcoholvrij is. Ook in de horeca laat alcoholvrij bier een zeer duidelijke groei zien.

Bier op de tap

Hierdoor zag Lowlander zag met 341 procent toenemen ten opzichte van vorig jaar. Om aan de groeiende vraag te voldoen en een duurzaam alternatief te bieden voor horeca met hoge volumes alcoholvrij bier introduceert Lowlander na fles en blik nu ook bier op tap. “Een mooie stap”, volgens de bierbrouwer.

"We zijn enorm trots dat we wederom door middel van innovatie waarde kunnen toevoegen aan het bierlandschap”, zegt Lowlanders Chief Botanical Officer Frederik Kampman. “We zijn hard op weg dat 50% van onze verkochte bieren al alcoholvrij zal zijn, en met de introductie van onze alcoholvrije bieren op tap zal dit alleen nog maar sneller gaan."

Assortiment Lowlander

In het assortiment van Lowlander zitten vijf alcoholvrije bieren, gebrouwen met botanicals. De 0.00% Wit en de 0.3% I.P.A., verkopen het best en zijn voortaan ook verkrijgbaar op tap. De 0.00% Wit is een botanisch gebrouwen witbier met teruggewonnen sinaasappel- & citroenschillen. De 0.3% I.P.A. is gebrouwen met mango, kardemom & sinaasappelschillen. Lowlander brouwt de bieren met botanicals. De brouwer heeft vijf bieren zonder alcohol in het portfolio.

Geen nieuws meer missen van More than Drinks? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke twee weken het laatste nieuws in je mail.

Inschrijven nieuwsbrief
Dossiers
Lees ook
Drankenbranche in de media -week 29

Drankenbranche in de media -week 29

Belgen willen een verhoging leeftijdsgrens voor het kopen van alcohol, alcoholvrije slijter Nix & Nix en Heineken mag overmatig alcoholgebruik niet promoten tijdens Amstel Gold Race. Wat lazen we de afgelopen week over de drankenbranche? Een greep uit de media.

AB InBev lanceert Corona Cero in Europa

AB InBev lanceert Corona Cero in Europa

Brouwerij AB InBev brengt een nieuw alcoholvrij bier op de Europese markt. Corona Cero is verkrijgbaar in België, Finland, Frankrijk, Denemarken, Duitsland, Nederland, Noorwegen, Polen, Zweden en het Verenigd Koninkrijk.

Rutte Distilleerderij viert 150-jarig bestaan

Rutte Distilleerderij viert 150-jarig bestaan

Rutte Distilleerderij bestaat 150 jaar. Daarom nodigde het Dordtse bedrijf de (inter)nationale pers uit voor een rondleiding door het bedrijf. Op het programma stonden verder de eerste Spirits & Spijs wandeling door het historische centrum van de stad en een diner met Rutte Gin pairing.