Worstenmakers van Brandt & Levie maken worst met Brouwerij 't IJ

Droge worst Brandt en Levie_Brouwerij 't IJ

Foto: Brandt & Levie

De worstenmakers van Brandt & Levie zijn een samenwerking aangegaan met de bierbrouwers van Brouwerij 't IJ. Het resultaat is een droge worst met gerookte mout. 

De droge worst is gemaakt door Jiri Brandt en hoofdbrouwer Tjalling Landman. Het vlees voor de worst is afgekomstig van een varken dat een goed leven heeft gehad. Dat wordt gecombineerd met de Session IPA van Brouwerij 't IJ. "De hoppige bitters en citrustonen van het bier worden benadrukt door de gerookte mout. ‘Een natje en een droogje’ ineen", aldus de makers.

Brandt & Levie

Samuel Levie, Jiri Brandt en Geert van Wersch zijn de worstenmakers van Brandt & Levie. Hun liefde voor worst begon in de keukens van de Amsterdamse horeca. Ze experimenteerden en trokken naar Italië om een goede droge worst te leren maken. Bij terugkomst in Nederland startten ze hun eigen worstmakerij. Voor hun worst gebruiken de mannen alleen vlees van varkens die een goed leven hebben gehad.

Brandt & Levie bundelt regelmatig de krachten met mensen of merken die hen inspireren. Samen laten zij de creativiteit los in de Brandt & Levie keuken met als resultaat bijzondere worst. Eerder verschenen onder andere collabs met driesterren chef Jonnie Boer, éénsterren chef Joris Bijdendijk, de wereldberoemde Italiaanse slager Dario Cecchini en het Schotse whiskymerk Laphroaig.

Brouwerij 't IJ

Bij Brouwerij ‘t IJ wordt sinds 1985 eigenzinnig Amsterdams speciaalbier gebrouwen. Muzikant Kasper Peterson hield van Belgisch bier en omdat dergelijk speciaalbier in Nederland nauwelijks werd gebrouwen, besloot hij het zelf te gaan doen. Twintig jaar later namen Bart Obertop en Patrick Hendrikse het stokje over en introduceerden nieuwe bierstijlen als de I.P.A. en verschillende pale ales. De brouwerij werkt samen met Duvel Moortgat. In mei presenteerden de bedrijven nog nieuwe IPA met de naam 't IJ van de Duvel.

 

Dossiers
Lees ook
Nieuwe landelijke tv-campagne bierbrouwers

Nieuwe landelijke tv-campagne bierbrouwers

De Nederlandse Brouwers lanceren de nieuwe landelijke tv-campagne Gouden Momenten om de horeca te steunen. Hiermee willen de brouwers consumenten laten zien dat je ook met inachtneming van alle geldende maatregelen, 'gouden momenten' in de horeca kunt ervaren. Ze roepen consumenten op hun ‘gouden moment’ te delen op sociale media met #goudenmomenten.

Corona veroorzaakt daling bierverkoop AB InBev en Heineken

Corona veroorzaakt daling bierverkoop AB InBev en Heineken

De coronacrisis zorgde de afgelopen maanden voor een daling van de bierverkoop van de grote brouwerijen AB InBev en Heineken. In veel landen sloot de horeca vanwege het coronavirus de deuren, wat een negatief effect had op de verkoop van bier. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van beide brouwerijen.

Drie tips om bier snel op temperatuur te krijgen

Drie tips om bier snel op temperatuur te krijgen

Het is zomer en de temperaturen stijgen. Dan smaakt een koud biertje. Maar wat als je bent vergeten om het bier koud te zetten? Bierplatform Bierista.nl geeft drie handige tips om bier snel op temperatuur te krijgen.